عصر خودرو

معاون اجرایی رئیس جمهوری:

پتروشیمی پاشنه آشیل اقتصاد ملی است

عصر بازار- معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: صنعت پتروشیمی به دلیل دارا بودن مزیت خوراک می تواند در سال های آتی منجر به تحول در اقتصاد ایران شود.

پتروشیمی پاشنه آشیل اقتصاد ملی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل ازایلنا، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری با تاکید بر اهمیت صنعت پتروشیمی در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد:این صنعت با توجه به تولید محصولات متنوع در مسیر کاهش خام فروشی و حرکت به سوی تولید محصولات نهایی نقشی مهم و تاثیر گذار دارد و خوشبختانه صنعت پتروشیمی ایران با توجه به برنامه ریزی های انجام شده روند پیشرفت مطلوبی را تجربه می کند.

    معاون اجرایی رئیس جمهوری ادامه داد: تمام شرایط برای توسعه صنعت پتروشیمی مهیا است و تامین خوراک پتروشیمی ها برخلاف سال های گذشته اکنون از وضعیتی مطلوب برخوردار است و خوراک فراوان در مسیر توسعه این صنعت اکنون در دسترس است.

    وی افزود: در دولت تلاش داریم تا زمینه را برای سرمایه گذاری و ایجاد تحرک در تمام بخش های صنعت نفت تسهیل کنیم و همزمان با تلاش برای افزایش تولید، رشد صادارت محصولات نهایی می تواند درآمد های صادراتی کشور را بهبود بخشد .

    شریعتمداری با بیان این که صنعت پتروشیمی کشورمان آینده ای بسیار خوب را متصور است گفت: سرمایه گذاری های جدید همگام با تکمیل طرح های در حال ساخت می تواند ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران را بطور چشمگیری افزایش دهد.

    نمره قبولی دولت یازدهم به صنعت پتروشیمی

    معاون اجرائی رئیس جمهوری با اشاره به روند توسعه مطلوب صنعت پتروشیمی در 4 سال گذشته اظهار کرد: با توجه به تلاش های صورت گرفته از سوی وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید بر این نکته تاکید کرد که این صنعت رو به رشد عملکرد درخشان و قابل قبولی را در دولت یازدهم به ثبت رسانده است.

    برچسب ها