عصر خودرو

وزیر نفت اعلام کرد:

بهره برداری از ۲۰ میلیارد دلار پروژه در صنعت نفت در آینده ای نزدیک

عصر بازار- وزیر نفت گفت: امسال یک تحول بزرگ و رویداد تاریخی در صنعت نفت کشور رقم خواهد خورد و در آینده ای نزدیک ۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت نفت کشور به بهره برداری خواهد رسید.

بهره برداری از ۲۰ میلیارد دلار پروژه در صنعت نفت در آینده ای نزدیک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، بیژن زنگنه با بیان اینکه همه فازهایی که در این دولت دارای اولویت نخست بودند به بهره برداری رسیده است، گفت: فازهای 12 ، 15 و 16 ، 17و 18 ، 20 و 21 و 19 در اولویت راه اندازی قرار گرفتند و خوشبختانه همه این فازها هم اکنون به بهره بردرای رسیده است.

    زنگنه با اشاره به بهره برداری 11 فاز پارس جنوبی در دولت یازدهم، گفت: با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی ما توانستیم از سرمای زمستان سال گذشته علی رغم اینکه واردات گاز ما نسبت به سال 94 کاهش یافته بود با موفقیت عبور کنیم.

    وی با اشاره به اینکه در سال جدید یک رویداد بسیار بزرگ و تاریخی در صنعت نفت خواهیم داشت، افزود: ارزش طرح هایی که قرار است در آینده ای نزدیک به صورت رسمی افتتاح شوند به 20 میلیارد دلار می رسد که این موارد شامل فازهای جدید، مجتمع های پتروشیمی و همچنین برداشت از لایه نفتی پارس جنوبی می شود.

    وزیر نفت در خصوص اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در مشهد مقدس از عملکرد وزارت نفت در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابراز رضایت داشتند و خوشبختانه همه وظایف و طرح هایی که در این زمینه بر عهده وزرات نفت بود نظیر تولید،گاز رسانی ،ساخت داخل و غیره ما توانستیم در تمامی این حوزه ها سربلند باشیم.

    برچسب ها