عصر خودرو

افزایش درآمد ارزی با برندسازی محصولات کشاورزی

عصر بازار-نامگذاری سال جدید به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال درحالی از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد که تولید محصولات باکیفیت در بخش کشاورزی می‌تواند راهکار ویژه‌ای در سرعت بخشیدن به تحقق این شعار باشد.

افزایش درآمد ارزی با برندسازی محصولات کشاورزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از میزان، در پی بیانات مقام معظم رهبری در سال جدید و نامگذاری سال 96 به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، ایشان توجه به نام اقتصاد مقاومتی را به تنهایی موثر ندانستند و تحقق آن را در پی تقسیم کردن آن به نقاط کلیدی و مهم اعلام کردند.

    در این میان رهبر معظم انقلاب اسلامی تمرکز و همت مسولین را دربخش‌های مختلف اقتصادی برای تحقق شعار سال 96 خواستار شدند.

    در این میان حوزه کشاورزی یکی از مهمترین بخش‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی است و نقش اساسی را در خروج از رکود ایفا می‌کند که توجه به آن برای سرعت بخشیدن به شعار سال 96 بسیار کارساز است.

    در همین راستا میر محمد حشمتی عضو هیات علمی دانشگاه در خصوص شعار سال 96 و راهکارهای سرعت بخشیدن به تحقق آن با اهمیت دادن به بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی خلاء بزرگی که احساس می‌شود نبود برند معتبر در تولیدات کشاورزی است که نام ایران را در کشورهای مختلف جهان مطرح کند.

    وی افزود: ایران در تولید محصولاتی چون پسته، خرما، زعفران و ... پتانسیل بالایی دارد و هرساله درآمد بالایی از صادرات چنین محصولاتی را نصیب کشور می‌کند و این نکته حائز اهمیت است که برندسازی محصولات باعث افزایش مشتری محصولات ایرانی در جهان شده و  درآمد ارزی از این طریق را چند برابر خواهد کرد.

    حشمتی با بیان اینکه محصولات کشاورزی تولید شده در داخل کشور خواهان زیادی دارد افزود: کشورهای بزرگ جهان به دنبال محصولات با کیفیت با برند مطرح هستند و محصولات ایرانی از لحاظ کیفیت در درجه مناسبی بوده اما برند مطرحی در جهان ندارند.

    عضو هیات علمی دانشگاه، برندسازی محصولات ایرانی را در راستای کسب درآمد بیشتر موثر دانست و گفت: دولت باید از تولیدات داخلی حمایت کند و با کمک به کشاورزان در راستای برندسازی محصولات کشاورزی، درآمد ارزی از این راه‌ را چندبرابر کند.

    وی افزود: یکی دیگر از راهکارهای تحقق شعار سال96 که از سوی رهبر معظم انقلاب به آن توجه شده است جلوگیری از واردات محصولاتی است که در داخل کشور تولید می‌شود و این موضوع می‌تواند به تشویق کشاورزان در تولید محصولات کشاورزی باکیفیت کمک بسیاری کند.

    حشمتی قاچاق محصولات کشاورزی به کشور را یکی مهمترین دلایل کاهش تولیدات کشاورزی دانست و گفت: با قاچاق محصولات کشاورزی به داخل کشور، کشاورزان برای تولید محصول با کیفیت انگیزه‌ای نخواهند داشت و به بخش کشاورزی لطمه وارد می‌کند.

    وی در انتها خاطرنشان کرد: مسئولین برای تولید محصولات کشاورزی باید برنامه‌ریزی درست و جامعی داشته باشند تا کشاورز برای به فروش رساندن محصول خود با مشکل روبرو نشود و با دادن تسهیلات ارزان‌قیمت از تولید داخل به ویژه در بخش کشاورزی حمایت کند.

     

    برچسب ها