عصر خودرو

تقوی استاد دانشگاه:

۹۶ ؛ سال پویایی اقتصاد خواهد بود

تزریق روح تازه به بدنه صنعت و تولید

عصر بازار- استاد دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، سال ۹۶ را سال جذب هر چه بیشتر سرمایه خارجی و ارتباط با بانک‌های بزرگ دنیا و پویایی اقتصاد دانست.

۹۶ ؛ سال پویایی اقتصاد خواهد بود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، مهدی تقوی گفت: بی‌تردید با گذر زمان شاهد افزایش جذب سرمایه‌گذاری خارجی خواهیم بود و این اتفاق در سال جدید سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

    وی وضعیت کلی اقتصاد را در سال 96 به شرط تداوم حرکت دولت تدبیر و امید رو به جلو و مثبت ارزیابی کرد و گفت: با به ثمر نشستن برجام، کلیت اقتصاد که در آستانه فروپاشی بود، بار دیگر به مسیر اصلی‌ خود بازگشت.

    این اقتصاددان اظهار داشت: سال گذشته، حداکثر امکان صادرات یک میلیون بشکه نفت را داشتیم اما بعد از لغو تحریم‌ها این ظرفیت به بیش از 2 میلیون و 800 هزار بشکه افزایش یافته است.

    تقوی ادامه داد: از طرفی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تصویب کرده که تولید نفت این سازمان از ژانویه 2017 روزانه چهار درصد کمتر شود؛ لذا احتمال افزایش قیمت ها همچنان وجود دارد.

    وی با بیان اینکه برجام امید به تحول را به مردم بازگردانده است، افزود: برجام تحریم‌ها را لغو، تهدیدات نظامی را برطرف و سهم جهانی نفت را به ما بازگرداند و از همین‌رو حرکت این دولت باید ادامه دار و مستمر باشد.

    این استاد دانشگاه در ادامه این گفتگو به وضعیت تولید و اشتغال در کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته نزدیک به یک میلیون نفر جذب بازارهای کار شدند و به بخش‌های مختلف صنعتی و تولیدی تسهیلات اعطا شد و بی‌تردید در سال‌ جدید نیز شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه ها خواهیم بود. از جمله اینکه با ورود تکنولوژی های جدید در اقتصاد کشور، جانی تازه به بدنه صنعت و تولید تزریق خواهد شد.

    برچسب ها