عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه:

آینده روشن برای بازار سرمایه در سال جاری پیش بینی می‌شود

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌رسد رشد بازار در ابتدای سال ۹۶ بتواند متناسب با شرایط سیاسی و اقتصادی عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد.

آینده روشن برای بازار سرمایه در سال جاری پیش بینی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، همایون دارابی با اشاره به وضعیت بازار بورس تا پایان سال گذشته گفت: با بررسی لایحه برنامه ششم و بودجه سال 96 در مجلس شورای اسلامی نیز شرایط اقتصادی کشور برای سال آینده چارچوب روشن تری پیدا کرده است، مجموعه قوانین ومقررات در این بخش تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر بازار سرمایه دارد از این رو تعین تکلیف نهایی این قوانین نیز برای بازار سرمایه مهم است.

    وی در ادامه تصریح کرد: نکته دیگری که هم اکنون از اهمیت زیادی برخودار است بحث ارزش دلار در برابر ریال است که به صورت سنتی با کاهش ارزش ریال شاخص بورس رو به افزایش سوق پیدا می کند، یعنی 3 تا 6 ماه بعد از کاهش ارزش ریال شاخص بورس به میزان یک تا 1.5  برابر رشد دلار بازدهی ناشی از افزایش درآمد شرکتهای صادراتی را به نمایش می‌گذارد.

    دارابی همچنین گفت: به طور عمومی سالهایی که با رشد نرخ دلار همراه بوده، بازار سرمایه جهش شاخص را تجربه کرده است.

    این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: علی رغم این موارد بازار سرمایه در ماههای پایانی سال به ویژه در سال گذشته با کمبود نقدینگی مواجه می‌شود، چرا که هم اکنون مجدد نرخ بهره در نظام بانکی افزایش خیره کننده‌ای یافته است و نرخ مبادلات بین بانکی که در ماه‌های ابتدای سال به 18 درصد رسیده بود دوباره به بالای 24 درصد و در پاره‌ای موارد حتی به بیش از این رقم رسیده، در این شرایط کمتر کسی حاضر به ریسک کردن و انتقال منابع نقدی خود به بازار سرمایه است.

    دارابی یادآورشد: در همین حال به دلیل مشکلات مالی، صندوق‌های بیمه و بازنشستگی فروش‌های بیشتری را در ماههای پایانی سال عموما مشاهده می‌کنیم.

    وی در جمع بندی عوامل ذکر شده عنوان کرد: به نظر می‌رسد رشد بازار در ابتدای سال 96 بتواند متناسب با شرایط سیاسی و اقتصادی عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد.

    برچسب ها