عصر خودرو

معاون وزیر صنعت:

انعقاد ۴ هزار قرارداد سرمایه گذاری صنعتی در سال گذشته

افزایش تولید و اشتغال در گرو رشد سرمایه گذاری

عصر بازار- مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: در سال گذشته قراردادهای سرمایه گذاری مناسبی منعقد شد و ادامه این روند می تواند کمک شایانی به تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی کند.

انعقاد ۴ هزار قرارداد سرمایه گذاری صنعتی در سال گذشته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرخرنگاران جوان، یزدانی معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار داشت: در سال 95 بیش از 4 هزار قرارداد در شهرک های صنعتی برای سرمایه گذاری منعقد و مشوق ها و تسهیلاتی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شد و فقط در 5 روز پایانی سال انعقاد 713 قرارداد سرمایه گذاری صورت گرفت.

    وی افزود: در سال گذشته میزان قراردادهای سرمایه گذاری جهش مناسبی داشته و در سال 94 تعداد قراردادهای سرمایه گذاری 3هزار و 900 قرارداد بود که درسال 95 تقریبا دوبرابر شده است و نوید رونق افتصادی درکشور را می دهد.

    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به لزوم تسریع و تسهیل سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی بمنظور رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال  و افزایش تولید بیان کرد: در 6 ماهه دوم سال گذشته از 275 شهرک صنعتی بازدید به عمل آمد؛  امسال نیز از بیش از 500 شهرک صنعتی بازدید خواهد شد که این امر در رشد سرمایه گذاری تاثیر بسزایی دارد.

    یزدانی با بیان اینکه تفویض اختیارات به استانها یکی از مهمترین اقدامات برای رشد تولید و اشتغال است گفت: در سال جاری تمامی اختیارات به استان ها داده خواهد شد و دستورالعمل ها شفاف تر و واگذاری ها با سهولت بیشتری صورت خواهد پذیرفت.

    معاون وزیر صنعت تصریح کرد: در سال جاری به تبع سیاست های اقتصاد مقاومتی در اکثرشهرک های صنعتی هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت و مابقی شهرک ها  نیز به میزان نرخ تورم قیمت ها نغییر خواهد کرد.

    وی با تاکید به این نکته که افزایش تولید و اشتغال در گرو رشد سرمایه گذاری است اظهار داشت: در سال جاری حمایت حداکثری از سرمایه گذاران صورت می گیرد و ضمانت های بیشتری به آنها داده خواهد شد و این امر به کمک صندوق های ضمانتی بویژه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک انجام خواهد گرفت.

    یزدانی در پایان تاکید کرد: حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط و اجرای طرح فاجد( کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی) و استقرار فارغ التحصیلان به عنوان مشاور در دفاتر خدمات کسب و کار از جمله اقدامات مهم برای رونق تولید و اشتغال زایی در سال جاری خواهد بود.

    برچسب ها