عصر خودرو

روند نوسانی قیمت سکه در بازار نقدی وآتی

عصر بازار- هفته گذشته بهای اونس و دلار با افت و خیز متعددی رو به رو بود و موجب شد سکه، در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران با روند نوسانی قیمت مواجه شود؛ اگرچه ۲۱هزار قرداد آتی منعقد شد.

روند نوسانی قیمت سکه در بازار نقدی وآتی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری ”عصربازار“ به نقل از مهر ، هفته گذشته بهای اونس و دلار با افت و خیز متعددی رو به رو بود و موجب شد سکه  در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران با روند نوسانی قیمت مواجه شود. بر این اساس طبق روال معاملات آتی سکه، سررسید دی سال جاری یعنی دورترین موعد تحویل بازار آتی به عنوان پرطرفدارترین سررسید لقب گرفت؛ به نحوی که معامله گران 15هزار و 971 قرارداد را به ارزش 2هزار و 190میلیارد  ریال در این موعد تحویل به ثبت رساندند.

    در رتبه دوم معاملات هفتگی آتی سکه، سررسید آبان امسال قرار گرفت؛ در این سررسید 4 هزار و 461 قرارداد به ارزش 597 میلیارد ریال منعقد شد. قرارداد تحویل شهریور سال جاری نیز با ثبت 424 قرارداد به ارزش 55 میلیارد ریال در مکان سوم بازار آتی قرار گرفت. همچنین قرارداد تحویل اردیبهشت امسال با 367 قرارداد به ارزش 45 میلیارد ریال در مکان چهارم معاملات قرار گرفت. در پایان نیز سررسید تیر 96 با 199 قرارداد به ارزش 25 میلیارد ریال در انتهای جدول بازار آتی سکه قرار گرفت.

    بررسی معاملات آتی سکه در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته (پنجشنبه) بیانگر آن است که در مجموع  3هزار و 856 قرارداد منعقد شده است. براساس آمار معاملات، سکه تحویل اردیبهشت ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 225 هزار تومان، کاهش 0.23 درصدی را تجربه کرد.

    این در شرایطی است که قرارداد تحویل تیر با قیمت یک میلیون و 264 هزار تومان افت 0.22 درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل شهریور با نرخ یک میلیون و 297 هزار تومان به فروش رسید و با کاهش 0.45 درصدی همراه شد. همچنین سررسید آبان ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 335 هزار تومان معامله و افت 0.49 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 336 هزار تومان معامله شد و کاهش 0.55 درصدی را به ثبت رساند.

    برچسب ها