عصر خودرو

تجارت جهانی باعث بیش از ۲۰ درصد مرگ و میرهای نابهنگام می شود

عصر بازار- مجله نیچر در تازهترین گزارش خود اعلام کرد: تولید کالا در سرتا سر جهان و آلودگی ناشی از آن، موجب بیش از ۲۰ درصد مرگ و میرهای زودهنگام در جهان می شود.

تجارت جهانی باعث بیش از ۲۰ درصد مرگ و میرهای نابهنگام می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری ”عصربازار“ به نقل از مهر ، بر اساس تازه ترین گزارش منتشر شده در مجله علمی نیچر، تولید کالا در سرتا سر جهان موجب آلودگی می شود که این موضوع موجب کشته شدن صدها هزار نفر در سال می شود. 

    همچنین بیش از 750 هزار نفر در سال، به دلیل آلودگی هوا که به دنبال تولید کالا در یک منطقه و فروش آن در جایی دیگر صورت می گیرد، دچار مرگ ناگهانی می شوند که این یعنی در حدود یک پنچم 3.45 میلیون مرگ های نابهنگام از آلودگی هوا در سطح جهان است. 

    این در حالی است که در سال 2007 میلادی تقریبا 411 هزار و یکصد مرگ نابهنگام مرتبط با آلایندهای تولید کالا در قسمت های مختلف جهان ثبت شده است.

    در این گزارش آمده که آلودگی تولید کالا در منطقه آسیا، یعنی جایی که صادرات ارزان و قوانین حفاظت از محیط زیست خیلی جدی گرفته نمی شود، افزایش یافته است.

    همچنین در حدود 500 هزار نفر در سال در آسیا، با بیماری های مرتبط با آلودگی هوا از پا درمی آیند که از این تعداد، بیش از 200 هزار نفر در چین و بیش از یکصد هزار نفر در هند هستند.

    در گزارش نیچر به این موضوع اشاره شده که مجرمین اصلی این پدیده شوم، خریداران غربی هستند و تقریبا 175 هزار مرگ زودرس به دلیل مصرف کشورهای اروپای غربی از کالاهای تولید شده در قسمت های مختلف جهان برمی گردد؛ ضمن اینکه بیش از یکصد هزار مرگ از این نوع، به مصرف کالا از سوی آمریکایی ها مرتبط است.

    برچسب ها