عصر خودرو

سرمایه‌گذاری هشت هزار و ۲۵۰ میلیارد ریالی در حوزه فناوری اطلاعات در دولت یازدهم

عصر بازار- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هشت هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال با کمک بخش خصوصی در دولت یازدهم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (آی.سی.تی) سرمایه‌گذاری شده است.

سرمایه‌گذاری هشت هزار و ۲۵۰ میلیارد ریالی در حوزه فناوری اطلاعات در دولت یازدهم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری ”عصربازار“ به نقل از ایلنا ، محمود واعظی در همایش توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار در مشهد افزود: حدود پنج هزار میلیارد ریال دیگر تا پایان دولت این در این بخش سرمایه گذاری خواهد شد.

    وی اضافه کرد: دولت یازدهم، ورود آی. سی. تی به اقتصاد کشور را فرصتی ویژه برای بهبود فضای اشتغال می داند، از این رو در این دولت گام های بلندی در راستای هوشمندسازی ارائه خدمات برداشته شده است.

    وی با یادآوری ورود کشورهای بزرگ اقتصادی دنیا به حوزه هوشمند سازی فناوری و اطلاعات اظهار کرد: کشور هنگامی در بخش خدمات به موفقیت کامل خواهد رسید که بتواند ابزار آی.سی.تی را وارد خدمات خود نماید.

    واعظی با بیان اینکه امروز تمامی زیر ساخت ها برای ورود فناوری و اطلاعات در کشور فراهم شده، خاطرنشان کرد: تا پایان دولت تدبیر و امید بیش از 90 درصد روستاهای بیش از 20 خانوار کشور، دارای اینترنت می شوند .

    وی با بیان اینکه پهنای باند داخل کشور از 624 گیگ به 6 هزار و 800 گیگ افزایش یافته است، گفت: هم اکنون 800 شهر کشور می توانند از نسل سوم تلفن همراه استفاده نمایند و تا پایان دولت یازدهم تمامی شهرهای کشور قابلیت استفاده از تلفن نسل سوم را خواهند داشت.

    واعظی همچنین بابیان اینکه در حال حاضر 400 شهر کشور از نسل چهارم تلفن همراه استفاده می کنند، افزود: تعداد این شهرها تا پایان دولت به 750 شهر افزایش خواهد داشت.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه 16 درصد دانش آموختگان کشور در حوزه های آی.سی.تی تحصیل کرده اند، گفت: این میزان نشان از ظرفیت بالای کشور برای رشد در این زمینه است که با کمی توجه می توان قله های بزرگی را در این بخش فتح کرد.

    وی با بیان اینکه امروز بازار جهانی آی.سی.تی حدود 3 هزار میلیارد دلار است خاطر نشان کرد: کشور ما با توجه به جمعیت خود باید 30 میلیارد دلار یعنی حدود 100 هزار میلیارد تومان این بازار را در اختیار داشته باشد.

    وی ادامه داد: در ابتدای تشکیل دولت، سهم آی.سی تی کشورمان در جهان حدود 13 هزار میلیارد تومان بود اما امروز با نگاه ویژه به این بازار سهم کشورمان سه برابر شده و دولت تصمیم دارد در برنامه ششم با انعقاد تفاهم نامه هایی این میزان را به 120 هزار میلیارد تومان برساند.

    واعظی ادامه داد: در این حوزه به اندازه کافی پول و ثروت وجود دارد و تنها لازمه آن تسریع در قوانین پیش رو است که باید مورد توجه قرار گیرد.

    وی با اشاره به این که آی .سی .تی می تواند با رقابتی کردن خدمات بومی با محصولات بین المللی، بازار های جهانی را بر روی کشورمان بیش از پیش باز کند، اظهار کرد: اکنون بیش از 120 هزار اپلیکیشن( برنامه کاربردی) بومی در کشور وجود دارد که توانایی رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارند.

    واعظی با بیان اینکه در بخش آی.سی.تی هر شغل مستقیم می تواند 2 تا 3 شغل غیر مستقیم ایجاد کند، افززود: بدون شک توجه دولت به این بخش می تواند گامی بلند در بهبود فضای اشتغالی کشور داشته باشد.

    تفاهم نامه طرح تکاپو( توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار) در مراسمی با حضور وزیران تعاون کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف توسعه و ایجاد اشتغال در خراسان رضوی در مشهد به امضاء رسید.

    این تفاهم نامه در حوزه تولید محتوا، نرم افزار، صدور خدمات فنی و مهندسی، ارتقاء و توسعه کاربردی و زیر ساخت فناوری و اطلاعات در خراسان رضوی است.

    برچسب ها