عصر خودرو

مشتاق‌ترین سرمایه‌گذاران از بیم تحریم‌های آمریکا در ایران آهسته و پراحتیاط گام برمی‌داند

عصر بازار- روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی به تداوم هراس شرکت‌های بین‌المللی از معامله با ایران به دلیل تحریم‌های پابرجا مانده آمریکا پرداخته و نوشته است: «حتی مشتاق‌ترین سرمایه‌گذاران خارجی در ایران آهسته گام برمی‌دارند.»

مشتاق‌ترین سرمایه‌گذاران از بیم تحریم‌های آمریکا در ایران آهسته و پراحتیاط گام برمی‌داند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری ”عصربازار“ به نقل از فارس ، روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی به تداوم هراس شرکت‌های بین‌المللی از معامله با ایران به دلیل تحریم‌های پابرجا مانده آمریکا پرداخته و نوشته است: «حتی مشتاق‌ترین سرمایه‌گذاران خارجی در ایران آهسته گام برمی‌دارند.»

    نیویورک‌تایمز در این گزارش با اشاره به مورد شرکت نفت و گاز فرانسوی «توتال» نوشته که این شرکت در هفته‌های گذشته مقادیر اندکی یورو از بانک‌های اروپا به تهران انتقال داده است.

    این اقدام «توتال» اقدامی معادل باز کردن یک حساب بانکی مستقیم بوده و شرکت فرانسوی از طریق آن قصد محک زدن نظام بانکی و دشوار بودن انجام مبادلات روزانه با ایران را داشته است.

    نیویورک‌تایمز نوشته است: «این شرکت، همزمان با بررسی سرمایه‌گذاری در ایران در این زمینه با احتیاط گام برمی‌دارد.»

    روزنامه آمریکایی در ادامه به شرح دیگر اقدامات احتیاطی «توتال» برای مراوده با ایران پرداخته و نوشته است: «این شرکت یک متخصص تمام وقت در زمینه مسائل پایبندی به قوانین این کشور (ایران) را استخدام کرده تا اطمیمان حاصل کند که از هیچ قانونی تخلف نمی‌کند: توتال اجازه استخدام هیچ آمریکا در پروژه‌هایش در آنجا را ندارد و برای عدم تعامل با ایرانی‌های تحت تحریم بایستی احتیاط را در دستور کار قرار بدهد.»

    در ماه‌های گذشته، مقام‌های کشورهای اروپایی بارها درباره هراس شرکت‌های بین‌المللی از وارد شدن به مراودات تجاری با ایران به دلیل مبهم بودن قوانین تحریم‌های پابرجا مانده آمریکا هشدار داده‌اند.

    شرکت‌ها و بانک‌های بین‌المللی از وزارت خزانه‌داری آمریکا خواسته‌اند با صدور یک دستورالعمل مکتوب به تشریح قواعد و قوانین تعامل با ایران بپردازد. خبرگزاری آسوشیتدپرس، در آن زمان گزارش داده بود دولت آمریکا به عمد از صدور هر گونه سند مکتوب در این باره امتناع کرده است، چرا که چنین اقدامی ممکن است به نرمش واشنگتن در تحریم‌های آمریکا در زمینه‌های حقوق بشر و تروریسم در برابر ایران تعبیر شد.

    نیویورک‌تایمز نوشته مخاطرات تجارت با ایران در هفته‌های گذشته با روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مضاعف شده است. مواضع تند ترامپ بعث شده شرکت‌هایی مانند «توتال» که قصد ورود زودهنگام به ایران داشتند، فعلاً در این باره دست نگه دارند.

    برچسب ها