عصر خودرو

کویت به واردات بنزین روی آورد

عصر بازار- کویت به رغم تولید گسترده نفت و مشتقات نفتی ، از سیاست جدید خود برای خرید و واردات بنزین برای تأمین نیاز داخلی خبر داد.

کویت به واردات بنزین روی آورد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری ”عصربازار“ به نقل از ایرنا ،کویت یکی از پر ازدحام ترین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در بخش تردد خودروها می باشد و واردات بی رویه اتومبیل به این کشور با قیمتهای مناسب موجب رفت و آمد بیش از یک میلیون دستگاه خودرو در خیایان های کویت شده است.
    در همین حال وزارت نفت کویت به دلیل تعطیلی پالایشگاه شعیبه و پایین آمدن درصد تولید مشتقات نفتی اعلام کرده است که برای تأمین نیازهای داخلی به خرید بنزین روی می آورد .
    بر اساس راهبرد تعیین شده کویت قرار است طی ماههای آینده به خرید بنزین ادامه دهد در حالی که این کشور ششمین تولید کننده نفت در جهان است .
    همزمان با این امر و با نزدیک شدن فصل تابستان نیازهای کویت برای استفاده از بنزین بالاتر می رود و به رغم افزایش این کالای مصرفی در بازار کویت طی یکسال اخیر مردم همچنان به استفاده گسترده از خودروهای شخصی ادامه می دهند و از حجم تردد آنها کاسته نشده است .
    دولت کویت پیش از این یارانه حمایتی گسترده ای را برای بنزین پرداخت می کرد اما با کاهش درصد یارانه پرداختی، قیمت بنزین در کویت در حدود 50 درصد افزایش یافت .
    کویت در حال حاضر برای حفظ ثبات اقتصادی خود٬ بر روی ذخایر مالی کلانش در بانک های داخلی و خارجی حساب ویژه ای باز کرده است اما به دنبال آن است که سیاستهای اصلاح اقتصادی وجلوگیری از هدر رفت منابع را نیز اجرا کند.

    برچسب ها