عصر خودرو

قبض برق بهمن پارسال مردم خوزستان با دستور رئیس جمهوری رایگان شد

عصر بازار- استاندار خوزستان گفت: با موافقت و دستور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، قبض بهمن سال ۹۵ شهروندان خوزستانی به دلیل مشکلات ایجاد شده در پی ریزگردها رایگان و بخشیده شد.

قبض برق بهمن پارسال مردم خوزستان با دستور رئیس جمهوری رایگان شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری ”عصربازار“ به نقل از ایرنا ، غلامرضا شریعتی اظهار کرد: به دنبال مشکلات به وجود آمده بر اثر پدیده ریزگردها ، رئیس جمهوری با پیشنهاد اینجانب مبنی بر رایگان شدن قبض برق مردم خوزستان در بهمن پارسال موافقت کرد.
    وی افزود: رئیس جمهوری در هامش(پی نوشت) نامه بنده، دستور رایگان شدن قبض برق بهمن مردم استان خوزستان را به حمید چیت چیان وزیر نیرو صادر کرد.
    پدیده گرد و غبار بیش از 10 سال است که مردم خوزستان را درگیر کرده و غلظت آن در مواردی تا 67برابر حد مجاز اعلام شده است.
    توفان گرد و خاک در هشتم بهمن سال 95، قطع چند روزه آب و برق و مخابرات را در اهواز و چند شهر در پی داشت که اوج آن خروج پنج نیروگاه خوزستان از مدار و قطعی چند ساعته قطع برق و آب در 11 شهرستان خوزستان و از جمله کلانشهر اهواز و تعطیلی مدارس و ادارات بود.
    بر اساس مطالعات انجام شده مساحت کانون های فعال گرد و غبار در خوزستان 350 هزار هکتار است که با احتساب کانون های فرسایش بادی و بیابان ها به بیش از 800 هزار هکتار می رسد.
    بیش از30 هزار هکتار از این کانون ها فوق بحرانی است که در شرق اهواز و تالاب هورالعظیم قرار دارد.
    رئیس جمهوری پنجم اسفند پارسال به همراه وزیران اطلاعات، کشور، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون اجرائی خود، به منظور بررسی مساله ریزگردها وارد خوزستان شد و پس از بررسی، مصوباتی به تصویب رسید.

    برچسب ها