عصر خودرو

تغییر رویکرد در تولید و اشتغال

عصر بازار- وزیر ارتباطات از تغییر رویکرد تولید و اشتغال در کشور خبرداد.

تغییر رویکرد در تولید و اشتغال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری ”عصربازار“ به نقل از ایسنا ، محمود واعظی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران که در فرمانداری نوشهر برگزار شد با بیان اینکه باید یک ارزیابی از سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال گذشته انجام شود، اظهار کرد: نقاط قوت را حفظ و برای نقاط ضعف برنامه ریزی شود.

    وی با تاکید بر ارزیابی عملکرد در  بخش اقتصاد مقاومتی،افزود: همبستگی و علاقه ای که در استان وجود دارد توفیقات خوبی را به همراه داشته که موجب بهتر شدن وضعیت استان مازندران شده است.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر دنبال کردن مسیر اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: امسال نسبت به سال گذشته وضعیت اشتغال و تولید باید متفاوت باشد زیرا با همان فرمان سال 95 نمی توان حرکت کرد بلکه باید برنامه های سال گذشته تقویت شود.

    واعظی با اشاره به توجه ویژه به تولید، اشتغال و معیشت مردم تصریح کرد: دولت باید به روستائیان که بیشتر نیازمند هستند توجه ویژه کند.

    وی با تاکید بر تغییر رویکرد در زمینه اشتغال و تولید، خاطر نشان کرد: با همان سازو کار گذشته نمی توان حرکت کرد زیرا به نتیجه مورد نظر نمی توان رسید.

    وزیر معین دولت یازدهم در استان مازندران با اشاره به راه اندازی دولت الکترونیک و تلاش دولت در این جهت، اظهار کرد: مردم تا جایی که لازم است  نباید برای انجام امور به ادارات مراجعه کنند و دولت الکترونیک در این جهت راه اندازی شد.

    واعظی با بیان اینکه نیروی انسانی و ظرفیت لازم در مازندران وجود دارد،ابراز کرد: این ظرفیت ها و پتانسیل ها باید مورد بررسی دقیق قرار گرفته و استفاده شود.

    وی بخش خدمات را گام مهمی در جهت تولید ثروت دانست وگفت: بخش صنعت،کشاورزی و گردشگری هر کدام به نوعی به تولید ثروت و توسعه کمک می کنند.

    این مسئول با اشاره به اینکه در کشور به خدمات کمتر توجه شده است،افزود: در بسیاری از کشورها بخش اعظم درآمد مردم از خدمات و توریسم است.

    واعظی با بیان اینکه نگاه ما باید به تولید و نوع تولید متفاوت باشد،اظهار کرد: فرهنگ استفاده از جنس داخلی و نیز تولید با جنس مرغوب داخلی باید نهادینه شود.

    وی با اشاره به ظرفیت بالای صادرات در استان مازندران، گفت: مسئله سرمایه گذاری در استان مازندران بسیار حائز اهمیت است که باید امنیت سرمایه گذاری نیز فراهم شود زیرا در غیر این صورت هیچ سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری وارد استان نمی شود.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر جذب سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور و نیز جذب سرمایه گذاری خارجی تاکید کرد و یادآور شد: زمانی که سرمایه گذاری خارجی در استان و کشور صورت گیرد با خود مدیریت و فناوری را به همراه دارد.

    واعظی در پایان گفت: استان مازندران دارای نیروهای توانمندی است که باید به نحو درست در جهت توسعه مورد استفاده قرار گیرد.

    برچسب ها