عصر خودرو

وزیر نفت :

برداشت گاز ایران از پارس جنوبی با کشور قطر برابر می‌شود

عصر بازار- وزیر نفت گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از فازهای جدید گازی در منطقه پارس جنوبی، برداشت ایران از این منطقه گازی با قطر برابر می‌شود.

برداشت گاز ایران از پارس جنوبی با کشور قطر برابر می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری ”عصربازار“ به نقل از فارس ، بیژن نامدار زنگنه امروز در حاشیه بازدید از فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با افتتاح و بهره‌برداری از فازهای جدید گازی در منطقه پارس جنوبی، میزان برداشت ایران از این منطقه گازی با کشور قطر برابر می‌شود.

    وی افزود: با تلاش شبانه‌روزی متخصصان ایرانی شاهد ایجاد تحولات مثبت و مفیدی در عرصه توسعه مناطق گازی ایران در پارس جنوبی هستیم که نتیجه آن برداشت‌های بیشتر از این مناطق خواهد بود

    وزیر نفت تصریح کرد: دولت سعی کرده با اولویت‌بندی نیازهای کشور در عرصه طرح‌های توسعه نفتی، نگاه ویژه‌ای به پارس جنوبی داشته باشد و در این راستا گام‌های مفیدی برای تکمیل و راه‌اندازی فازها در پارس جنوبی بردارد.

    وی عنوان کرد: هم اینک پالایشگاه فازهای 17، 18، 19 ،20 و 21 از رشد خوب برای تکمیل و اتمام این پروژه‌ها برخوردار هستند که با تکمیل شدن آنها، تحولات عمیقی در عرصه نفت و گاز کشور ایجاد می‌شود.

    وزیر نفت امروز در سفری یک‌روزه به پارس جنوبی در جنوب استان بوشهر از نزدیک وضعیت طرح‌های در دست اجرای وزارت نفت در پالایشگاه‌های خشکی فازهای 17 و 18 ، 20 و 21 و 19 پارس جنوبی و طرح‌های پتروشیمی موجود در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بازدید می‌کند.

    برچسب ها