عصر خودرو

رئیس اتحادیه آهن‌فروشان:

رکود بازار آهن تا آخر سال مهمان ماست

به افزایش ساخت و ساز در سال آینده امیدواریم

عصر بازار- رئیس اتحادیه آهن‌فروشان گفت: انبار آهن آلات در بازار تهران صحت ندارد چون اگر فعالان این بازار اقدام به چنینی کاری کنند با توجه به رکود ادامه‌دار در بازار با ضرر مواجه خواهند شد.

رکود بازار آهن تا آخر سال مهمان ماست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از اقتصادنیوز، بررسی‌ها در بازار آهن نشان می‌دهد که قیمت انواع محصولات فولادی همچون ماه‌های گذشته در روند نزولی به سر می‌برد و هفته به هفته از آن کاسته می‌شود.

    به گفته کارشناسان بازار آهن در بازار تقریباً مازاد عرضه وجود دارد، که این امر هم در بازار داخلی وجود دارد و هم در بازار خارجی. حتی بسیاری از شرکت‌ها به خاطر مشکلات نقدینگی حاضر شده‌اند محصولات‌شان را پایین‌تر از قیمت عرف بازار به فروش برسانند که این امر باعث شده که باز قیمت‌ها افت بیشتری داشته باشد.

    به گفته فعالان حوزه فلزات طولانی‌تر شدن رکود در کشور، به حدی به شرکت‌های فعال در بازار فلزات و محصولات معدنی فشار وارد کرده که علاوه بر پُر شدن انبارهای آنها، این شرکت‌ها به ارزان فروشی روی آورده‌اند به طوری که این موارد سبب شده تا تهدیدی جدی برای تولید آتی این واحدها به وجود آید.

    در همین زمینه محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن‌فروشان به اقتصادنیوز گفت: هم‌اکنون بازار آهن و محصولات فولادی در کشور مانند هفته‌های گذشته در رکود به سر می‌برد و معاملات کمی در آن صورت می‌گیرد.

    او افزود: البته در هفته گذشته حجم کمی تیرآهن در بازار به فروش رسید ولی میلگرد در بازار بسیار کم معامله شد تا بازار این محصول همچنان از شادابی، بی‌بهره‌ باشد.

    آزاد در خصوص اینکه برخی فروشندگان محصولات فولادی را انبار کردند تا در زمان مناسب بفروشند گفت: چنین مساله‌ای در بازار آهن وجود ندارد چرا که اگر دست به این اقدام بزنند و غیر از اینکه با ضرر مواجه شود به هیچ منفعتی نمی‌رسد.

    او درباره چشم‌انداز قیمت محصولات فولادی تا آخر سال 94 گفت: تا آخر سال شاهد کاهش قیمت آهن خواهیم بود و چرا که اصلاً امیدی به روند صعودی قیمت محصولات فولادی وجود ندارد و نشانه‌ای از خروج رکود در بازار ساخت و ساز دیده نمی‌شود.

    رئیس اتحادیه آهن‌فروشان افزود: ساختمان‌سازی‌های کوچک مقیاس در برخی از شهرستان‌ها رواج دارد و بخشی از تیرآهن و میلگردی که مورد معامله قرار می‌گیرد برای این‌گونه ساخت و ساز‌هاست که البته پیش‌بینی نمی‌شود با فرا رسیدن فصل سرما این ساخت و سازها کاهش یابد.

    او افزود: رکود موجود در بازار آهن‌آلات تا آخر امسال باقی خواهد ماند اما پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده با افزایش ساخت و ساز بازار آهن از این وضعیت خارج شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها