عصر خودرو

رشد ۳۵ واحدی شاخص بورس در آخرین روز کاری نوروز

عصر بازار- شاخص بورس با رشد ۳۵ واحدی در آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه) در پله ۷۷ هزار و ۵۸۴ واحدی قرار گرفت.

رشد ۳۵ واحدی شاخص بورس در آخرین روز کاری نوروز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، شاخص کل بورس که سال جدید را با رشد آغاز کرده است، روز چهارشنبه (نهم فروردین) را نیز با رشدی اندک پشت سر گذاشت.
    در معاملات امروز، بیش از 584 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 959 میلیارد ریال در 59 هزار و 958 نوبت خرید و فروش شد.
    همه شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز رشد کردند؛ بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 12 واحد، شاخص کل (هم وزن) 56 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 44 واحد، شاخص آزاد شناور 52 واحد، شاخص بازار اول 15 واحد و شاخص بازار دوم 133 واحد افزایش یافت.
    نمادهای بترانس (ایران ترانسفو)، پترول (گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان)، مبین (پتروشیمی مبین) و آپ (آسان پرداخت پرشین) در معاملات امروز با رشد خود بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند، در مقابل، شتران (پالایش نفت تهران)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر) و همراه (همراه اول) با تاثیر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شدند.
    حق تقدم آهنگری تراکتورسازی ایران، صنایع جوشکاب یزد، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، تولید محورخودرو و کارخانجات قند قزوین در معاملات امروز با بالاترین رشد قیمت مواجه شدند.
    بیشترین کاهش قیمت نیز به حق تقدم سیمان شرق، حق تقدم شیمی دارویی داروپخش، ریخته گری تراکتورسازی ایران، درخشان تهران و پاکسان تعلق داشت.
    شاخص فرابورس نیز امروز با حدود سه واحد افزایش به رقم 887 واحد رسید.
    در معاملات امروز بیش از 271 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش بیش از یک هزار و 446 میلیارد ریال در بیش از 29 هزار و 837 نوبت مبادله شد.

    برچسب ها