عصر خودرو

در گفت و گو با نخستین زن معدن‌کار ایرانی مطرح شد؛

دلیل تعطیلی معادن زغال‌سنگ کرمان

بحران مالی در معادن زغال‌سنگ به خاطر بدحسابی ذوب‌آهن

عصر بازار- رئیس معدن زغال‌سنگ سراپرده کرمان از وضعیت بحرانی معادن زغال کرمان خبر داد و گفت: بدهی کارخانه ذوب‌آهن به معادن زغال‌سنگ، برای تمامی معادن کرمان بحران مالی به وجود آورده است.

دلیل تعطیلی معادن زغال‌سنگ کرمان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از اقتصادنیوز، مهناز میرزایی اظهار کرد: بیشتر معادن زغال‌سنگ کرمان در آستانه تعطیلی هستند به طوری که در ابتدای سال 94 معدن زغال معدن‌جو به تعطیلی رسید و بسیاری از معادن فعال هم مشکل مالی دارند.

    او با بیان اینکه شرکت ذوب‌آهن اصفهان به معادن زغال این استان بدهی هنگفتی دارد، گفت: به دلیل نپرداختن بدهی از سوی ذوب‌آهن به معادن کرمان، معدن‌داران به دلیل ناتوانی مالی قادر به پرداخت حقوق کارگران نیستند. بیشتر معادن هم به وزارت اقتصاد و صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی بدهکار هستند.

    رئیس معدن زغال‌سنگ سراپرده کرمان با اشاره به اعتصاب کارگران معادن زغال کرمان، گفت: معدن‌داران هم زمانی که با اعتراض کارگران مواجه می‌شوند چاره‌ای جز تعطیلی معدن برایشان باقی نمی‌ماند.

    میرزایی درباره روند تولید و استخراج در معدن زغال سراپرده گفت: در شش ماه دوم سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش تولید داشتیم و در این 6 ماه اول سال 94 تولیدمان را به 20 هزار تن رساندیم. متاسفانه در شرایط فعلی معدنکاری در معادن زغال‌سنگ صرفه اقتصادی ندارد و هزینه استخراج و تولید بیش از هزینه فروش برای معدن‌دار تمام می‌شود. صرفه اقتصادی ندارند زیرا حمایت‌های مالی به لحاظ بیمه از آنها نمی‌شود و کارفرماها در این معادن با چنین شرایط سخت مالی قادر به ادامه مدیریت امور را ندارند و در نهایت معدن را تعطیل می‌کنند.

    او با اینکه پرداخت بدهی ذوب‌آهن به شرکت زغال‌سنگ می‌تواند کلیه معادن را از بحران مالی نجات دهد، گفت: غیر از معادن تعطیل شده، باقی معادن هم بیشتر اوقات کارگران دست به اعتصاب می‌زنند و این معادن کرمان دیگر توجیه اقتصادی ندارند و به تعطیلی رسیدند.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها