عصر خودرو

سقوط ارزش پوند به دنبال حمایت پارلمان اسکاتلند از همه پرسی استقلال

عصر بازار- ارزش پوند در بازار مبادلات ارزی لندن عصر روز سه شنبه به دنبال حمایت پارلمان اسکاتلند از برگزاری همه پرسی مجدد استقلال از بریتانیا، در برابر دلار آمریکا و یورو به یکباره کاهش یافت.

سقوط ارزش پوند به دنبال حمایت پارلمان اسکاتلند از همه پرسی استقلال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، پوند انگلیس عصر روز سه شنبه در بازار مبادلات ارزی لندن، با کاهش 0.6 درصدی ارزش آن در برابر دلار آمریکا، در مقابل1.2487 دلار معامله شد.
    پوند همچنین در حال حاضر در مقابل 1.1523 یورو معامله می‌شود که نسبت به روز دوشنبه گذشته، 0.3 درصد کاهش نشان می دهد .
    نمایندگان پارلمان محلی اسکاتلند که اکثریت کرسی های آن در اختیار اسکات های ملی گرا است، روز سه شنبه و در آستانه فعال شدن ماده 50 پیمان لیسبون توسط دولت 'ترزا می'، به برگزاری مجدد همه‌پرسی جدایی از بریتانیا رای دادند.
    رأی گیری در پارلمان محلی اسکاتلند، یک روز پیش از فعال شدن ماده 50 پیمان لیسبون توسط 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس، که به منزله شروع روند جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا و آغاز دو سال مذاکرات دشوار و پیچیده با بروکسل است، انجام شد.
    «ترزا می» نخست وزیر انگلیس طی نامه ای رسمی خطاب به شورای اروپا اعلام کرده است که ماده 50 پیمان لیسبون را که آغازگر رسمی مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اروپا است، در روز 29 مارس ( نهم فروردین ماه) فعال خواهد کرد.
    به گفته تحلیل گران اقتصادی انتظار می رود که روند کاهشی ارزش پوند در برابر دلار و یورو روز چهارشنبه ادامه یابد.
    در همه‌پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) 51.9 درصد مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.
    به دنبال برگزاری این همه پرسی، ارزش پوند در برابر دلار آمریکا و یورو روندی بشدت کاهشی داشت.

    برچسب ها