عصر خودرو

اردن و عربستان ۱۵ توافقنامه و یادداشت تفاهم امضا کردند

عصر بازار- ۱۵ توافقنامه و یادداشت تفاهم در زمینه‌های مختلف بین اردن و عربستان در حضور پادشاهان دو کشور امضا شد.

اردن و عربستان ۱۵ توافقنامه و یادداشت تفاهم امضا کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل ازفارس، عبدالله دوم شاه اردن و سلمان پادشاه عربستان سعودی روز دوشنبه (دیروز) در کاخ الحسینیه واقع در امان، شاهد امضای 15 توافقنامه و یادداشت تفاهم بین دو طرف بودند.

    پایگاه رأی‌الیوم با اعلام این خبر افزود که یکی از توافقنامه‌ها مربوط به قرارداد تأسیس شرکت سرمایه‌گذاری سعودی-اردنی برای سرمایه‌گذاری در اردن به میزان 3 میلیارد دلار است.

    همچنین توافق مربوط به اعطای وام به ارزش 397 میلیون ریال (105 میلیون دلار) به اردن با هدف بازسازی جاده صحرایی (امان – العقبه) امضا شد.

    علاوه بر آن توافقنامه‌ای در زمینه حفظ محیط زیست، طرح برنامه اجرایی در زمینه امور اجتماعی و برنامه اجرایی در زمینه فرهنگ و نیز چندین یادداشت تفاهم در زمینه خدمات پستی برای حجاج، بهداشت، مسکن، تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری، استخراج اورانیوم در منطقه مرکزی اردن، پروژه اقتصادی برای ساخت دو نیروگاه در اردن اعم از نیروگاه برق و آب شیرکن امضا شد. 

    همچنین هیأت‌های دو طرف یادداشت تفاهم و همکاری بین خبرگزاری عربستان و اردن و توافقنامه‌هایی بین بخش خصوص دو کشور در خصوص شهرک درمانی و بازپروری ریاض، شرکت سعودی-اردنی در زمینه توسعه خدمات پزشکی و توسعه نیروگاه برق خورشیدی به میزان 50 مگاوات در مرز شرقی اردن امضا کردند.

    ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی روز دوشنبه (دیروز) وارد امان شد و با عبدالله دوم همتای اردنی خود دیدار کرد و قرار است فردا چهارشنبه نیز در اجلاس سران عرب شرکت نماید.

    برچسب ها