عصر خودرو

زنگنه:

توافق کاهش تولید احتمالا تمدید می شود

عصر بازار- بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران روز سه شنبه در مسکو به خبرنگاران گفت، توافق جهانی کاهش تولید نفت احتمالا تمدید خواهد شد اما این بار، موضوع باید به طور کامل مورد بحث قرار گیرد.

توافق کاهش تولید احتمالا تمدید می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل ازتسنیم ، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران روز سه شنبه در مسکو به خبرنگاران گفت، توافق جهانی کاهش تولید نفت احتمالا تمدید خواهد شد اما این بار، موضوع باید به طور کامل مورد بحث قرار گیرد.

    زنگنه گفت: «به نظر می رسد که اکثر (کشورهای) عضو و غیر عضو اوپک قصد دارند این توافق را تمدید کنند، اما برای ارزیابی وضعیت و انجام دیدارهای چهره به چهره و بحث و گفت گو با دیگران زمان لازم است.»

    وی در پاسخ به این سوال که آیا ایران آمادگی دارد به موجب توافق تمدید شده احتمالی تولید خود را کاهش دهد گفت: «من فکر می کنم ضرورت دارد که همه اعضا به تعهداتشان عمل کنند.»

    وزیر نفت ایران که رئیس جمهوری این کشور را در سفر به مسکو همراهی می کند گفت، میزان تولید فعلی ایران نزدیک به 3.8 میلیون بشکه در روز است.

    کشورهای عضو اوپک و 11 تولید کنندده دیگر از جمله روسیه در ماه دسامبر سال گذشته توافق کردند که تولید روزانه نفت خود را در نیمه نخست سال جاری میلادی به میزان حدود 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند. اما به رغم کاهش تولید، میزان ذخایر نفت خام جهان کاهش نیافته و قیمت ها نیز به دلیل فعال تر شدن تولید کنندگان دیگر از جمله شرکت های نفت شیل آمریکا اخیرا رو به کاهش گذاشته است.

    کمیته متشکل از وزرای کشورهای عضو و غیر عضو اوپک هفته گذشته توافق کردند که موضوع تمدید یا عدم تمدید توافق کاهش تولید را مورد بررسی قرار دهند.

    برچسب ها