عصر خودرو

نائب رئیس بورس کویت تشریح کرد؛

برنامه های توسعه بورس کویت برای رسیدن به بازارهای نوظهور

عصر بازار-بورس کویت در تلاش برای رسیدن به رتبه بازارهای نوظهور، پروژه توسعه خود را با هدف جذب سرمایه گذار خارجی کلید زد.

برنامه های توسعه بورس کویت برای رسیدن به بازارهای نوظهور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل ازسنا,بورس کویت در نظر دارد تا با پیروی از همسایگان خود، به مرتبه بازارهای نوظهور دست یابد.

    بر اساس این گزارش، مقامات قانون گذار بورس کویت تصمیم دارند تا با توسعه و گسترش بحث تسویه وجوه خود تا پایان ماه آپریل این روند را به سه روز برای سرمایه گذاران خارجی و بدون وقفه برای سرمایه گذاران داخلی برساند .

    بدین ترتیب روند تسویه وجوه پس از معاملات برای سرمایه گذاران خارجی به حداقل سه روز خواهد رسید و این روند برای سرمایه گذاران داخلی بدون وقفه زمانی، درست پس از اتمام معاملات خواهد بود.

    این در حالی است که، این بازار در نظر دارد تا ساز و کار فروش اوراق استقراضی و اوراق مشتقه را نیز برای جذب سرمایه گذاران خارجی راه اندازی کند .

    میشال الیوسمی، نائب رئیس بورس کویت، در این خصوص اظهار داشت: تصمیم داریم تا بازار کویت را به بهترین و تأثیرگذارترین بازار منطقه تبدیل کنیم .

    برنامه T+3 در واقع  مدل تسویه وجوه بورس کویت خواهد بود و بدین ترتیب روند تسویه وجوه طی سه روز کاری پس از انجام معامله خواهد بود.

    بورس کویت به دلیل کمبود نقدینگی در بازار داخلی برنامه های متنوعی را برای گسترش حجم وکیفیت بازار خود در دست دارد .

    از دیگر برنامه های توسعه در این بورس می توان به فاز 1 پروژه توسعه مبنی بر معرفی و پیاده سازی نحوه فروش اعتباری سهام در بازار اشاره داشت.

    فاز دیگر این پروژه توسعه که در سال آتی به سرانجام خواهد رسید صندوق های قابل معامله و قوانین معامله گری خواهد بود .

    برچسب ها