عصر خودرو

ایجاد مراکز فناوری کره جنوبی در ایران

عصر بازار- ‌یکی از انجمن های اقتصادی کره جنوبی اعلام کرد که در راستای توسعه همکاریها با بخش های مختلف کشورمان، برنامه هایی را به منظور ایجاد مراکز فناوری در ایران و چند کشور دیگر در دست اجرا دارد.

ایجاد مراکز فناوری کره جنوبی در ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل ازایرنا، از زمانی که توافق هسته ای میان پنج کشور بزرگ دنیا با ایران به اجرا گذاشته شد، روابط اقتصادی و همکاری های انرژی ایران و کره جنوبی نیز گرمتر و نزدیکتر شده و در همین چارچوب تجار و فعالان اقتصادی کره ای تمایل قابل توجهی برای همکاری با نهادهای اقتصادی کشورمان پیدا کرده اند.
    این در شرایطی است که با تشدید تنش ها در روابط میان کره جنوبی و چین به دلیل استقرار سامانه موشکی آمریکایی «تاد» در شبه جزیره کره، ‌این کشور بیشتر از هر زمان دیگری به دنبال حضور گسترده تر در بازارهای کشورهای دیگر است.
    انجمن خدمات گمرکی و رسیدگی به امور موسسات کوچک و متوسط کره جنوبی موسوم به «اس ام بی آ» خاطر نشان کرده است که یکی از بازارهای هدف در این برنامه ایران است.
    این انجمن روز سه شنبه در گزارش مشروحی آورده است که موسسات کوچک و متوسط باید به دنبال حضور گسترده در بازار کشورهای دیگر منطقه آسیا از جمله ایران باشند.
    انجمن در گزارش خود تصریح کرد که برای ایجاد مراکز فناوری، برنامه ریزی هایی در حال انجام است و شرکت های کوچک و متوسط هم لازم است بازارهایی نظیر ایران را مد نظر قرار دهند.
    همزمان قرار شده است که به جز جمهوری اسلامی ایران، مراکز فناوری این انجمن با کمک شرکت های مذکور در ویتنام، اندونزی، تایلند، ‌پرو و مکزیک ایجاد شود.
    شرکت های کوچک و متوسط کره ای در سال گذشته میلادی معادل 22 میلیارد و 600 میلیون دلار کالا یعنی حدود 22 درصد از کل صادرات خود را روانه بازار چین کردند و با اوج گرفتن تنش ها میان دو کشور آنها به دنبال بازارهای نوظهور و همچنین افزایش همکاری با دیگر کشورهای آسیا و منطقه و جهان هستند.
    انجمن خدمات گمرکی و رسیدگی به امور موسسات کوچک و متوسط کره جنوبی (اس ام بی آ) در گزارش خود آورده است که به شرکت های مذکور توصیه شده است تمرکز خود را بر بازار چین کاهش دهند تا اتکای صادراتی به این بازار کاهش یابد.
    انجمن یاد شده به شرکت های کره ای تاکید کرده است که سعی کنند در ایران و دیگر بازارهای خاورمیانه، آفریقا و آسیای جنوب شرقی فعالتر شوند.

    برچسب ها