عصر خودرو

وزیر جهاد کشاورزی با تقدیر از بورس کالا خبر داد؛

کاهش ۷۰۰میلیارد تومانی هزینه های دولت با اجرای طرح قیمت تضمینی

عصر بازار- وزیر جهاد کشاورزی در نشست نوروزی اخیر خود با تقدیر از بورس کالای ایران از کاهش هزینه های دولت با اجرای طرح قیمت تضمینی خبر داد.

کاهش ۷۰۰میلیارد تومانی هزینه های دولت با اجرای طرح قیمت تضمینی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در نشست نوروزی وزیر جهاد کشاورزی که با حضور جمعی از مدیران ارشد این وزارت و سایر دستگاه های اجرایی، تشکل های صنفی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل شد محمود حجتی با اشاره به لزوم و مزایای جایگزینی قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی،از اقدام بورس کالای کشاورزی در معاملات محصول جو تقدیر کرد و گفت: با این اقدام،دولت 700میلیارد تومان نقدینگی کمتری اختصاص داد.
    وی سپس بر لزوم پرداخت به موقع سهم کشاورزان و حفظ اعتماد کشاورزان به بورس کالا تاکید کرد.

    حجتی با اشاره به این که در سال 95 دانه های روغنی کشاورزان به طور کامل خریداری شد،خاطرنشان کرد: در طرح خوداتکایی دانه های روغنی افزایش ضریب خودکفایی کشور تا 70درصد در 10سال آینده پیش بینی شده است.

    وی تاکید کرد: در دولت یازدهم با اتخاذ سیاست های بازرگانی مناسب از جمله وضع تعرفه پایین تر برای کارخانه های روغن کشی تلاش شده به جای واردات روغن خام برای تامین نیاز داخلی، دانه روغنی وارد شود تا با فعال سازی کارخانه ها،ضمن تامین روغن از کنجاله آن برای خوراک دام نیز بهره گیری شود.

    وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم تشکیل و تقویت زنجیره تولید از مزرعه تا سفره در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت:بازارهای سنتی پاسخگوی «کشاورزی تولید انبوه و اقتصادی» نیست و برای برخورداری تولیدکنندگان از ارزش افزوده تولید و حفظ حقوق مصرف کنندگان باید زنجیره تولید از مزرعه تا سفره در بخش کشاورزی تقویت شود.

    وی با اشاره به این که در کشور فرانسه به عنوان کشوری پیشرفته از نظر کشاورزی و صنعتی،اتحادیه های تولیدی عرضه محصولات کشاورزی در داخل و بازارهای صادراتی برعهده دارند،بر لزوم تقویت اتحادیه ها و تشکل های کشاورزی کشور برای مدیریت تولید و بازاررسانی محصولات کشاورزی تاکید کرد.

    حجتی تصریح کرد: برای تقویت زنجیره تولید مزرعه تا سفره باید صنایع تبدیلی و تکمیلی،صنایع غذایی،بسته بندی و فرآوری در مناطق تولید در روستاها ایجاد شود تا ضمن اشتغال و درآمدزایی،جمعیت روستاها نیز تثبیت شود.

    همچنین مدیرعامل بورس کالای ایران نیز در گزارشی با بیان این که در سال 95 محصولات ذرت و جو در بورس کالا معامله شد، اظهار داشت:امسال برنج نیز به کالاهای مورد معامله در بورس اضافه می شود.

    دکتر حامد سلطانی نژاد با اشاره به این که در مورد محصول گندم نیز در انتظار مصوبه دولت هستیم،پیش بینی کرد: 2.5 میلیون تن کالای کشاورزی در سال جاری در بورس کالا معامله می شود.

    برچسب ها