عصر خودرو

اهمیت اعتبار سنجی مشتریان در واگذاری تسهیلات بانکی

عصر بازار- یک کارشناس بانکی گفت: می توان در کنار نظام بانکی کشور سیستم های اعتبار سنجی قوی تشکیل داد تا مانع مشکلات اقتصادی و بانکی شوند.

اهمیت اعتبار سنجی مشتریان در واگذاری تسهیلات بانکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روح الله ابوجعفری کارشناس بانکی اظهار داشت: می توانیم در کنار نظام بانکی کشور سیستم های اعتبار سنجی قوی تشکیل داد تا مانع مشکلات اقتصادی و بانکی شود.

    وی افزود: برای اعتبار سنجی باید اطلاعات اقتصادی افراد و بنگاه های مورد تقاضای تسهیلات را از ارگانهای دیگر جمع آوری و با سنجش دقیق و در صورت داشتن توجیه اقتصادی منابع را واگذار کنند.

    وی در ادامه افزود: از عوامل دیگر به وجود آمدن مشکلات اقتصادی و مطالبات بانکی بدهی دولت به بخش خصوصی و پیمان کاران است که باعث شده پیمانکاران نتوانند بدهی خود را به بانک پرداخت کنند در این صورت تمام پروژه ها ناقص و معوقات بانکی افزایش می یابد.

    ابوجعفری افزود: بانک در سیستم مالی کشور مانند قلب در بدن انسان بوده که خون را به دیگر اعضا پمپاژ می کند و همیشه در گردش است، بانک نیز باید با قوانین و نظارت خود بتواند این گردش سرمایه و پول را برای رونق اقتصاد در جامعه و بخش های مولد حفظ کند تا دچار انباشت سرمایه نشود.

    برچسب ها