عصر خودرو

آن روی دیگر سیاست‌های ترامپ؛

خیز چین برای فتح بازار مکزیک

عصر بازار- مسئولین چینی اعلام کردند که خروج شرکت‌های آمریکایی از مکزیک می تواند راه را برای شرکت های چینی برای سرمایه گذاری بیشتر در مکزیک هموار کند.

خیز چین برای فتح بازار مکزیک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل ازمهر ، «یائوگنگ چن» مدیر عامل بانک بازرگانی و صنعتی چین گفت: فشار دونالد ترامپ مبنی بر بازگرداندن مشاغل و صنایع این کشور به داخل خاک ایالات متحده، در حال ایجاد فرصت برای سرمایه گذاری شرکت‌های چینی در مکزیک است.

    چندی پیش شرکت فورد آمریکا از ترس جریمه بالا بمنظور سرمایه گذاری خارجی در مکزیک، احداث کارخانه خود به ارزش 1.6 میلیارد دلار در مکزیک را لغو کرد.

    «یائوگنگ چن» تصریح کرد: ضرر صنعت آمریکا به نفع چین است و اگر بعضی از پروژه‌های سرمایه گذاری آمریکا در مکزیک محقق نشوند، شخص دیگری باید باشد که سرمایه گذاری کند و اگر شرکت های چینی به این نتیجه برسند که این پروژه ها سودآور هستند، سرمایه گذاری خواهند کرد.

    در همین ارتباط در ماه فوریه، قرار شد که  گروه خودروسازی «آنهویی جیانگ هوآی» چین و شرکت «جاینت موتورز» مکزیک برای تولید خودروی شاسی بلند بیش از 210 میلیون دلار سرمایه گذاری کنند.

    به گفته مقامات چینی، خودروسازان چینی به دنبال ساخت کارخانه تولید خودروهای برقی و عادی در مکزیک هستند.

    خودروسازان چینی معتقدند که در مکزیک بازار خوبی خواهند داشت؛  در حال حاضر سرمایه گذاری مستقیم خارجی چین در مکزیک کمتر از آن چیزی است که آمریکا در طی سال‌های اخیر انجام داده است.

    مسئولین بانک بازرگانی و صنعتی چین بر این باور هستند که تا سه سال آینده سرمایه‌گذاری خود در مکزیک را به 533 میلیون دلار افزایش دهند و قرار است که این بانک خدماتی را به تجار چینی و مکزیکی ارائه دهد تا تراکنش های مالی میان دو کشور ارزان‌تر تمام شود.

    برچسب ها