عصر خودرو

خودرویی ها در گیر مقاومت های مهم

عصر بازار- امروز یکشنبه ششم فروردین ماه، اکثر نمادهای گروه خودرو و ساخت قطعات همچنان درگیر مقاومتهای مهم بودند و جو گروه نسبت به روز قبل منفی بود، با این حال در مجموع شاخص خودرویی ها با ۳۸ واحد رشد در مدار ۱۷ هزار و ۳۲۶ واحد جایی گرفت.

خودرویی ها در گیر مقاومت های مهم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در این روز سهامداران تعداد 88 میلیون سهام از گروه خودرو به ارزش معاملاتی 13 میلیارد تومان را در 9 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند که خساپا با 24 میلیون حجم و ارزش 2.8 میلیارد تومان صدر نشین در حجم و ارزش معاملات گروه بود.

    امروز نماد معاملاتی خاور بدون محدودیت نوسان پس از تعدیل مثبت (کاهش زیان) با 1درصد رشد و متعادل به گردونه معاملات بازگشت و نهایتا در قیمت پایانی 746 ریال به کار خود خاتمه داد.

    نماد خودرو نیز با رشد جزئی در قیمت پایانی 2,726 ریال امروز را به پایان برد، این نماد مقاومت مهم 280 تومانی را پیش رو دارد، شکست این مقاومت برای سهم و حتی بقیه سهام بازار مهم تلقی می‌شود.

    درمجموع امروز قطعه سازان جو مثبت تری از خودرو سازان داشتند، در این میان نمادهای خوساز، ختور، خفناور و خلنت صف خرید بودند و رشد قیمتی تا آستانه مثبت کامل را تجربه کردند.

    نمادهای خبهمن، خوساز، ختراک، خمهر و خکار نیز جزو سبزترینهای گروه بودند، در طرف مقابل خساپا با افت 1 درصد در قیمت پایانی1,171 ریال و خموتور در حاشیه 2 درصد منفی با قیمت 2,921 ریال جزو منفی ترینهای امروز بودند.

    روند مبلغ فروش و حاشیه سود  خساپا نشان میدهد این شرکت با الگوی سال93 میتواند براحتی سود سال96 را محقق کند لذا برای رشد محسوس سودآوری باید محصولاتی با ارزش ریالی بالا در سبد فروش قرار گیرد.

    در پایان گفتنی است، سهام گروه خودرویی امروز با مقاومتهای مهم خود روبرو  بودند و همین موضوع باعث افت تقاضا در این گروه شد، با این حال قیمتهای کنونی گروه جذاب و خرید سهام در این شرایط کم ریسک است.

    برچسب ها