عصر خودرو

معاون شرکت ملی حفاری ایران خبر داد:

حفاری و تکمیل ۱۹۳ حلقه چاه‌های نفت و گاز در سال ۹۵

عصر بازار- معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از حفر و تکمیل ۱۹۳ حلقه چاه‌های نفت و گاز در سال ۹۵ (سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل)، با کاربست دکل‌های این شرکت در مناطق خشکی و دریایی کشور خبر داد.

حفاری و تکمیل ۱۹۳ حلقه چاه‌های نفت و گاز در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، حمید رضا خوشایند با تبریک فرا رسیدن سال نو، اظهار کرد: تکمیل این تعداد چاه در مقایسه با سال 94، 13 حلقه و در قیاس با سال قبل از آن 33 حلقه افزایش را نشان می‌دهد.

    وی با اشاره به این‌که از شمار چاه‌های تکمیل شده در این مدت، سه حلقه اکتشافی و 65 حلقه توسعه‌ای توصیفی بوده است، افزود: همچنین در این دوره 125 حلقه چاه‌ تعمیری، تکمیل و در مدار تولید قرار گرفت.

    خوشایند تصریح کرد:  117 حلقه از این چاه‌ها در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، 49 حلقه در حوزه فعالیت شرکت مهندسی و توسعه نفت، پنج حلقه در شرکت نفت مناطق مرکزی، 11 حلقه در شرکت نفت فلات قاره، دو حلقه به سفارش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و 9 حلقه در قالب پروژه‌ای تکمیل شده است.   

    معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری متراژ حفاری در سال گذشته را افزون بر 293 هزار و 605 متر عنوان کرد و گفت: در این مدت حفاری و تکمیل 50 حلقه چاه 742 روز زودتر از برنامه پیش‌بینی شده از سوی شرکت‌های کارفرما به اتمام رسید که این مساله از نظر تولیدی شدن زودهنگام چاه و ترخیص دکل، ارزش اقتصادی بالایی دارد.

    وی با اشاره به فعالیت مستمر ناوگان حفاری شرکت در سال 95، بیان کرد: در این سال یک دستگاه حفاری سنگین خشکی جدید به ناوگان شرکت اضافه و در همین حال پنج دکل نیز برای تعمیرات دوره‌ای به سایت بازسازی انتقال داده شد.

    خوشایند افزود: در حال حاضر 37 دستگاه حفاری شرکت در بخش حفر چاه‌های توسعه‌ای توصیفی، دو دکل در حفاری چاه‌های اکتشافی و 29 حلقه در بخش چاه‌های تعمیری در مدار عملیات قرار دارند و شش دکل در حال بازسازی و آماده شدن برای عملیات هستند.

    برچسب ها