عصر خودرو

قیمت ارز هنوز واقعی نشده است

عصر بازار- رییس اسبق کانون صرافان گفت: از ۷۰۰ صراف خرده پای دارای مجوز به دلیل کم بودن سرمایه، بیش از ۵۰۰ تای آن‌ها در سال‌های اخیر تمدید مجوز نشده‌اند.

قیمت ارز هنوز واقعی نشده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، اصغر سمیعی در توضیح وضعیت بازار ارز طی سال‌های گذشته و شرایط کنونی آن، اظهار داشت: بازار ارز از شهریور ماه 89 از خواب طولانی 12 ساله بیدار شد.

    وی افزود: این موضوع به نوعی باعث شد قیمت ارز از فشار دستوری بیرون بیاید و تا اندازه‌ای به سمت واقعی بودن میل کند.

    رییس اسبق کانون صرافان تصریح کرد: ارز در زمستان 91 از قیمت واقعی هم قدری بالاتر ایستاد که البته در ماه‌های بعدی اندکی تعدیل شد.

    سمیعی با بیان این‌که در زمان استقرار دولت یازدهم قیمت دلار 3200 تومان بود و این همان قیمتی است که آقای سیف در آن تاریخ آن را قیمت واقعی برای دلار دانست، عنوان کرد: متاسفانه در این سه سال و نیم سعی نشد قیمت ارز متعادل بماند؛ یعنی قیمتی که به قول رییس کل واقعی اعلام شد، به زودی و بدون دلیل دچار تلاطم و افت شد و به زیر 2800 تومان رسید و باز هم همراه نوسانات بالا و پایین شد؛ بدون آنکه به نرخ بهره و نرخ تورم داخلی و خارجی که مبنای تعین نرخ ارز است، توجه شود.

    وی متذکر شد: وقتی ما می‌گوییم اقتصاد مقاومتی، باید متضاد آن را بشناسیم تا بتوانیم آن را درک کنیم.

    رییس اسبق کانون صرافان ادامه داد: در بخش صرافی‌ها تا آن‌جا که بنده اطلاع دارم، از 700 صراف خرده پای دارای مجوز به دلیل کم بودن سرمایه، بیش از 500 تای آن‌ها در سال‌های اخیر تمدید مجوز نشده‌اند و به جای آنها به صاحبان سرمایه‌های بزرگ که هیچ سابقه‌ای در امر صرافی نداشته‌اند، مجوز داده شده و تازه این به جز مجوزهایی است که به بانک‌ها برای احداث صرافی داده شده است.

    برچسب ها