عصر خودرو

معاون نعمت زاده خبر داد:

ابلاغ برنامه وزارت صنعت برای تحقق شعار امسال ظرف ۱۰ روز آینده

عصر بازار- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به عزم جزم وزارت صنعت،معدن و تجارت برای تحقق شعار امسال گفت: این وزارتخانه ظرف ۱۰ روز آینده برنامه خود را در این حوزه نهایی و توسط وزیر به تمامی بخش‌های تابعه این وزارتخانه ابلاغ می‌کند.

ابلاغ برنامه وزارت صنعت برای تحقق شعار امسال ظرف ۱۰ روز آینده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از شاتا، حسین ابویی‌مهریزی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار داشت: تأکید مقام معظم رهبری در چند سال اخیر به ‌خصوص پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی روی موضوع اقتصاد به عنوان یک امر اساسی و مهم در زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی مردم کشور بوده است که امسال نیز روی موضوع تولید و اشتغال تأکید کردند، چرا که با تأمین معیشت مردم از طریق شغل پایدار و شرافتمندانه، دیگر حوزه‌های زندگی نیز می‌تواند با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به اهداف ترسیم شده، برسد.

    توجه به ترکیب خاص نیروهای جویای کار کشور

    وی تولید را بهترین، مطمئن‌ترین و پایدارترین بخشی که می‌تواند اشتغال را تثبیت کند، دانست و عنوان کرد: اشتغال باید از طریقی صورت گیرد که هم پایدار باشد و هم منافع و اثراتش در تمامی بخش‌های اقتصادی کشور خود را نشان دهد. هم‌چنین در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید به ترکیب خاص نیروهای جویای کار کشور که ترکیبی جوان و تحصیلکرده است، با ظرافت و حساسیت بیشتری نگاه شود.

    عزم وزارت صنعت،معدن و تجارت برای تحقق شعار سال

    ابویی‌مهریزی بخش صنعت، معدن و تجارت را به عنوان بخش پیشران و مولد اقتصاد کشور، یکی از بخش‌های مورد نظر رهبر معظم انقلاب در تحقق شعار امسال، معرفی کرد و گفت: با توجه تأکید رییس‌جمهوری پس از پیام نوروزی معظم رهبری، مبنی بر بسیج تمامی بخش‌های قوه مجریه و برنامه‌ریزی برای تحقق این دستور رهبری، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز خود را مخاطب این دستورات می‌داند و  با برنامه‌ریزی و به‌کار‌گیری تمهیدات لازم، عزم خود را برای انجام این وظیفه خطیر جزم کرده است و ظرف 10 روز آینده برنامه خود را در این حوزه نهایی و توسط وزیر به تمامی بخش‌های تابعه این وزارتخانه ابلاغ می‌کند.

    افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال

    معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت سرمایه گذاری در قالب واحدهای موجود و هم‌چنین سرمایه‌گذاری برای ایجاد واحدهای جدید را به عنوان دو نکته مهم در راستای ایجاد تولید و اشتغال عنوان کرد و در این باره گفت: برخی واحدهای موجود ظرفیت‌های خالی دارند که با سرمایه‌گذاری‌های جدید می‌توان این ظرفیت‌ها را مورد بهره‌برداری قرار داد که این موضوع بهره‌وری بالاتر سرمایه و افزایش بهره‌وری نیروی کار را که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است و در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به آن پرداخته شده است، به دنبال خواهد داشت.

    وی ایجاد و تثبیت اشتغال را از دیگر مزایای ایجاد رونق بیشتر در بخش صنعت معدن تجارت دانست و اظهار کرد: با توسعه واحدهای موجود و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام علاوه‌بر به‌روزرسانی صنعت و ایجاد ظرفیت‌های جدید، راهی برای تولید بیشتر و ایجاد اشتغال برای نیروی انسانی به وجود می‌آید.

    افزایش تقاضا متناسب با افزایش عرضه

    ابویی‌مهریزی هم‌چنین افزایش تقاضا متناسب با افزایش عرضه در حوزه تولید و خدمات را در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مهم و اساسی توصیف کرد و افزود: ما باید به حوزه وسیع‌تری از تقاضا چشم بدوزیم و بتوانیم سهم بالاتری را از بازار دنیا کسب کنیم که رسیدن به این موضوع مهم از طریق صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی امکان‌پذیر است و در این راستا باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و امکانات کشور را برای افزایش و جهش صادرات به کار گیریم. هم‌چنین حضور فعال دستگاه دیپلماسی برای فراهم‌کردن شرایط لازم برای سرمایه گذاری خارجی با توجه به اولویت‌های نظام در ارتباطات خارجی بسیار مهم است.

    جذب سرمایه‌گذاری خارجی

    معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیدن به رشد اقتصادی متوسط سالانه هشت درصدی برنامه ششم توسعه را نیازمند نزدیک به 750 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری سالانه جدید دانست و اظهار کرد: منابع کشور برای تحقق این موضوع کافی نیست، پس باید از سرمایه‌گذاری خارجی با حفظ منافع، چارچوب‌ها و خطوط ترسیم شده کشور استفاده شود. کشور ما به لحاظ موقعیت جغرافیایی، وفور منابع و نیروی انسانی و شرایط امن در منطقه، شرایط مطلوبی برای سرمایه‌گذاری خارجی دارد که باید با معرفی درست شرایط کشور، کاری کنیم تا دنیا این شرایط مطلوب را شفاف تر ببیند.

    برچسب ها