عصر خودرو

اظهارات جنجالی رئیس یوروگروپ درباره وضعیت اقتصادی کشورهای منطقه یورو

عصر بازار- اظهارات رئیس یوروگروپ، در مورد وضعیت اقتصادی کشورهای جنوبی منطقه پولی یورو با واکنش تند مقامات این کشورها همراه شد.

اظهارات جنجالی رئیس یوروگروپ درباره وضعیت اقتصادی کشورهای منطقه یورو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، اظهارات یرون دایسلبلوم رئیس منطقه یورو، در مورد وضعیت اقتصادی کشورهای جنوبی منطقه پولی یورو با واکنش تند مقامات این کشورها همراه شد. بسیاری خواستار استعفای وی از این سمت هستند.

    آقای دایسلبلوم که هلندی است و در حال حاضر وزیر اقتصاد و دارایی این کشور هم هست، روز یکشنبه درمصاحبه با یک روزنامه آلمانی وضعیت اقتصادی این کشورها را نقد کرده و به تندی گفته بود: «نمی شود که همه  سرمایه تان را خرج مشروب و زن کنید و بعد بیایید و از ما کمک بخواهید.»

    نخست وزیر پرتغال این اظهارات را «بیگانه هراسی و تبعیض جنسیتی» خواند و وزیر امور خارجه این کشور هم خواهان استعفای وی شد و گفت: «برای بسیاری بدیهی است که رئیس یوروگروپ دیگر نمی تواند در سمت خود باقی بماند. نظر دولت پرتغال هم همین است. اظهارات دایسلبلوم غیرقابل قبول است.»

    وزیر دارایی اسپانیا نیز در واکنشی مشابه گفت: «دایسلبلوم به کشورهای جنوب اروپا توهین کرده و باید  عذرخواهی کند.»

    ماتئو رنزی، نخست وزیر پیشین ایتالیا هم در حساب توییتر خود نوشت: «رئیس یوروگروپ برای حفظ اعتبار این نهاد هم که شده باید هر چه زودتر از سمت خود کناره گیری کند.»

    یرون دایسلبلوم، تا این لحظه حاضر به استعفا یا عذرخواهی نیست. او در توجیه اظهارات خود گفته است که «کشورهای شمال اروپا از کشورهای جنوب که دچار بحران اقتصادی بوده اند، حمایت کامل کرده اند. این کشورها هم باید برای جلب و حفظ حمایت آنها به وظایف و تعهدهای خود وفادار باشند.»

    برچسب ها