عصر خودرو

افزایش شمار اعضای بانک زیرساخت آسیا به ۷۰ عضو

عصر بازار- رئیس بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا (AIIB) در پکن اعلام کرد که شمار اعضای این بانک که جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از اعضای هیات موسس آن است، به ۷۰ عضو افزایش یافته است.

افزایش شمار اعضای بانک زیرساخت آسیا به ۷۰ عضو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، «جین لیچون» در تازه ترین اظهارات خود گفت که پس از بررسی های صورت گرفته 13 کشور دیگر به عضویت این بانک در آمده اند.
    وی تاکید کرد که مقبولیت بانک AIIB در جهان در حال افزایش است و از هر قاره ای چند کشور عضو آن شده اند.
    «جین» خاطر نشان کرد که در سال جاری میلادی هیات مدیره بار دیگر تشکیل جلسه خواهد داد تا تقاضای کشورهای دیگر نیز مورد بررسی قرار گیرد.
    با این حساب اکنون شمار اعضای بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا (AIIB) به 70 کشور و منطقه رسیده است و از جمله اعضای جدید می توان به افغانستان، هنگ کنگ، اتیوپی، مجارستان، ایرلند و سودان اشاره کرد.
    اعضای جدید باید تشریفات عضویت رسمی خود را در کشورهایشان انجام دهند و همزمان در مورد سهمیه و سپرده آنان در بانک تصمیم گیری خواهد شد.
    گفتنی است، بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا سال گذشته میلادی با 57 عضو به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و عمده برنامه آن تامین مالی برای طرح های زیربنایی در قاره آسیاست.
    جمهوری اسلامی ایران نیز هجدهم فروردین ماه سال 94 به عنوان سی و چهارمین عضو و به عنوان یکی از اعضای هیت موسس این بانک پذیرفته شد.
    بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا (AIIB) در سال 2014 به ابتکار پکن و با سرمایه 100 میلیارد دلاری که 30 درصد آن را چین تامین کرده است راه اندازی شد اما از سال 2015 میلادی رسما کار خود را در پکن آغاز کرد.
    به گفته مقامات اقتصادی کشور چین، این بانک به دلیل کمبود منابع اعتباری برای سرمایه گذاری در زیرساخت های موجود در قاره آسیا و منطبق با سیاست ها و راهبردهای اقتصادی جدید این کشور مبنی بر ورود به تعامل با کشورهای آسیایی تاسیس شده است.
    بنگلادش، برونئی، کامبوج، چین، هند، اندونزی، اردن، قزاقستان، کویت، لائوس، لوکزامبورگ، مالدیو، مالزی، مغولستان، برمه، نپال، نیوزیلند، عمان، پاکستان، فیلیپین، قطر، عربستان سعودی، سنگاپور، سریلانکا، سوییس، تاجیکستان، تایلند، بریتانیا، ازبکستان، ویتنام، استرالیا، اتریش، برزیل، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا و سوئیس از دیگر اعضای این بانک هستند.

    برچسب ها