عصر خودرو

شرکت ایتالیایی:

همکاری برقی ایران و ارمنستان پردستاورد است

عصر بازار- شرکت ایتالیایی آرم پاوِر وابسته به مجموعه سرمایه گذاری و صنعتی رنکو اعلام کرد با پایان ساخت و آغاز بهره برداری از نیروگاه حرارتی ارمنستان، برنامه همکاری تهاتری برق این کشور و گاز ایران پردستاورد خواهد بود.

همکاری برقی ایران و ارمنستان پردستاورد است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، ای ام ارمنستان روز پنجشنبه به نقل از جووانی روبینی مدیر شرکت آرم پاور پیمانکار سازنده این نیروگاه که ماه آینده عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد، نوشت: میزان سرمایه گذاری در طرح 300 میلیون دلار پیش بینی شده و انتظار می رود 20 ساله جبران شود.

    وی تاکید کرد: انتقال برق به ایران برای ما برنامه خوبی خواهد بود.

    سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان نیز با توجه به اهمیت ارزش اقتصادی ساخت این نیروگاه در مراسم کلنگ زنی آن که سه روز پیش برگزار شد، حضور یافت.

    ارمنستان سال 2015 با شرکت رِنکو یادداشت تفاهم احداث و بهره برداری نیروگاه جدید را امضا کرد.

    براساس طرح پیش بینی شده، توان نیروگاه 234 مگاوات و بازده تبدیل انرژی آن نیز 53 درصدی در نظر گرفته شده که زمان ساخت دو سال خواهد بود و سال 2019 هم پایان می یابد.

    تا زمان پایان عملیات ساخت نیروگاه، خطوط انتقال برق مرتبط نیز با ظرفیت 400 کیلوولت احداث می شود.

    همزمان ایران و ارمنستان در چارچوب برنامه ساخت خط سوم انتقال برق فشار قوی بین دو کشور همکاری می کنند.

    این بخش از طرح به ارزش ١۰٧ میلیون دلار با مسئولیت ساخت شرکت صانیر بخشی از پروژه مسیر چهار جانبه انرژی ایران، ارمنستان، روسیه و گرجستان است.

    با اجرای این طرح، میزان انتقال برق در شبکه در مرحله نخست به 350 و سپس به 700 مگاوات خواهد رسید.

    ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران است.

    برچسب ها