عصر خودرو

معاون وزیر نفت خبر داد:

مذاکرات ایران و روسیه برای صادرات مشترک گاز به اروپا و آسیا

عصر بازار- معاون وزیر نفت از مذاکره با شرکت گازپروم روسیه به منظور انجام پروژه‌های مشترک خبر داد و گفت: یکی از این پروژه‌ها صادرات گاز به صورت مشترک توسط ایران و روسیه است.

مذاکرات ایران و روسیه برای صادرات مشترک گاز به اروپا و آسیا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، حمیدرضا عراقی با اشاره به مذاکرات جدی ایران و روسیه در زمینه انجام پروژه‌های مشترک گفت: در مذاکراتی که با شرکت گاز پروم داشته‌ایم به این جمع‌بندی رسیدیم که ایران و روسیه رقیب گازی یکدیگر نیستند.

    وی ادامه داد: این دو کشور در قالب یک منطقه بزرگ فعالیت گازی انجام می‌دهند که منافع مشترکی دارند.

    عراقی با اشاره به اینکه فرض ما این است در این منطقه ذخایر عظیم گاز در شمال و جنوب وجود دارد، تصریح کرد: هم اکنون در 50 سال دوم شرکت ملی گاز هستیم و ما در 50 سال اول سعی داشتیم که گازرسانی را به مناطق مختلف ایران انجام دهیم که خوشبختانه این کار انجام شد.

    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: در 50 سال دوم ضمن فعالیت‌های توسعه‌ای باید حفظ انرژی کرده و به دنبال ایجاد ارزش افزوده باشیم که در این موارد روسیه از ایران جلوتر است.

    مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه اما در تولید CNG ایران اقدامات بیشتری را نسبت به روسیه انجام داده است تصریح کرد: ما نمی‌توانیم در این حد متوقف شویم و نیاز داریم که در صنایع هایتک پیشرفت کنیم.

    این مقام مسئول تصریح کرد: در گفت‌وگوهایی که با شرکت گاز پروم داشتیم مشخص شد که ایران و روسیه منافع مشترک زیادی دارند و می‌توانند در این زمینه فعالیت‌های مشترکی را انجام دهند، به همین دلیل کارگروه‌های متعددی برای انجام فعالیت‌های مشترک بین ایران و روسیه تشکیل شده است تا بتوانیم به اهداف خود در زمینه توسعه صنعت گاز برسیم.

    وی تصریح کرد: یکی از مذاکراتی که بین ایران و روسیه انجام شده است صادرات گاز به اروپا و یا به شرق آسیا به صورت مشترک است که هم اکنون کارگروه مشخصی برای این موضوع تشکیل شده و در آن مشخص شده است که ایران و روسیه می‌توانند ضمن ذخیره‌سازی گاز فعالیت صادراتی مشترک را انجام دهند.

    این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر هیچ پروژه مشخصی برای انجام پروژه مشترک تعریف نشده است اما انتظار داریم در سال 96 این پروژه‌ها تعریف و اجرایی شود.

    برچسب ها