عصر خودرو

مدیرعامل مناطق نفتخیزجنوب:

فاز دوم طرح آماک به زودی اجرایی می شود

عصر بازار- مدیرعامل مناطق نفتخیزجنوب گفت: فاز دوم طرح آماک تکمیل و به صورت آزمایشی راه اندازی شده و کارشناسان این شرکت هم اکنون در حال رفع برخی اشکالات و نواقص جزیی هستند.

فاز دوم طرح آماک به زودی اجرایی می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، بیژن عالی پور همزمان با تحویل سال نو با حضور در پالایشگاه شیرین سازی گاز آماک، از نزدیک مراحل راه اندازی فاز دوم این طرح را مورد بررسی قرار داد.

    عالی پور با تاکید بر اهمیت تسریع در راه اندازی رسمی این واحد زیست محیطی اظهار داشت: فاز دوم طرح آماک تکمیل و به صورت آزمایشی راه اندازی شده و کارشناسان این شرکت هم اکنون در حال رفع برخی اشکالات و نواقص جزیی هستند.

    مدیرعامل مناطق نفتخیزجنوب گفت: در تاریخ ٢٩ اسفندماه در ادامه راه اندازی این طرح، گاز اسیدی پس از طَی مراحل فشار افزایی و نم زدایی به خط لوله ١٢ اینچ انتقال یافت و به تدریج به سمت مجتمع پتروشیمی رازی ارسال گردید و در روز 30 اسفندماه نیز با راه اندازی ردیف دوم، عملیات انتقال بخش اعظم گاز که پیش از این به مشعل ارسال می شد با هماهنگی های صورت گرفته به سمت پتروشیمی رازی آغـاز شد.

    عالی پور افزود: متعاقب آن به دلیل اشکالی که در یکی از شیرهای خودکار واحد نم زدایی و نیز شیر خودکار خروجی یکی از ردیف های کمپرسور گاز اسیدی پیش آمد، ناگزیر عملیات ارسال متوقف گردید و دست اندرکاران راه اندازی با وجود همزمانی سال تحویل و حضور کلیه نیروهای عملیاتی و اجرائی، بدون از دست دادن زمان به رفع اشکال بوجود آمده پرداختند.

    وی با اشاره به اینکه هم اینک مشکل شیر خودکار خروجی مرتفع و  اشکال شیر دوم نیر در حال رفع است افزود:  وجود برخی نواقص و  ایرادهای جزئی در فرایند راه اندازی تاسیسات  امری طبیعی است و گروه مهندسی راه اندازی ستاد باهمکاری نیروهای عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون ، رفع این قبیل اشکالات  و اطمینان از ایمنی کامل  را در دستور کار دارند.

    طرح جمع‌آوری گازهای همراه میدان‌های آب‌تیمور، منصوری، ‌مارون، اهواز و کوپال موسوم به «آماک» یکی از طرح‌هایی است که پیش از انقلاب و با فشار سازمان ملل آغاز شد. قرار است با اجرای کامل این طرح، از سوزانده‌ شدن 82میلیون مترمکعب گاز ترش همراه نفت لایه بنگستان مخازن نفت میدان‌های یاد شده جلوگیری شود و به این ‌ترتیب شاهد کاهش روزانه 18هزار تن مواد آلاینده در منطقه باشیم.

    برچسب ها