عصر خودرو

کارشناس اقتصادی عنوان کرد:

توسعه صادرات،مستلزم ارتقای کیفی محصولات داخلی و تبلیغات هر چه بیشتر است

عصر بازار- کارشناس اقتصادی گفت:توسعه صادرات غیر نفتی در کشور،مستلزم تامین مولفه های موثر و کارآمد همچون ارتقای کیفی محصولات داخلی،تبلیغات هر چه بیشتر،شناخت و اشراف دقیق به نیازهای موجود در بازارهای بین المللی و بسته بندی مناسب و جذاب است.

توسعه صادرات،مستلزم ارتقای کیفی محصولات داخلی و تبلیغات هر چه بیشتر است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، توسعه صادرات غیر نفتی و افزایش گسترده و تعدد کشورهای هدف برای حصول امر صادرات از ضروریاتی است که باید از سوی دستگاه ها و نهادهای ذیربط مورد توجه قرار گیرد.

    رهبر معظم انقلاب در تبیین وتشریح الزامات اقتصادی سال 1396 به این موضوع حائز اهمیت،تاکید ویژه ای داشتند.

    در همین راستا و با عنایت به ضرورت و الزامی که در این خصوص احساس می شود،در گفت و گوی پیش رو، موانع و راهکار های تسریع و تسهیل رشد صادرات غیر نفتی در کشور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

    سید رضا طباطبایی،دانش آموخته رشته اقتصاد و یکی از فعالان حوزه تولید مواد غذایی در استان تهران،در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی،با اشاره به نقش بسیار تعیین کننده و حائز اهیمت صادرات در رشد و توسعه اقتصادی اظهار داشت:واقعیت های اقتصادی جهان امروز،ایجاب می کند برای دستیابی به شکوفایی اقتصادی،به مقوله ارتقای سطح صادرات توجه ویژه ای مبذول شود.

    وی افزود:با نگاهی به سیاست های اقتصاد مقاومتی به اهمیت نافذ و برجسته این امر پی خواهیم برد،اما متاسفانه، علیرغم تاکیدات ویژه ای که به این اصل خطیر شده،توفیق چنداتی در این خصوص حاصل نشده است و عمده محصولات صادراتی کشور ایران به 5 تا 6  کشور خلاصه می شود که در بیانات مقام  معظم رهبری در حرم مطهر رضوی نیز به آن اشاراتی شد.

    طباطبایی عنوان کرد:کشور ایران از حیث ظرفیت های اقتصادی از توانمندی های بسیاری برخوردار است اما بهره گیری هدفمند و اصولی از آن،مستلزم بکار بستن روش های معقولانه و اقتضائات خاص به خود می باشد.

    این دانش آموخته رشته اقتصاد گفت:رشد و توسعه اقتصادی،نیازمند تامین مولفه های لازم همچون ارتقا و بهبود کیفی محصولات داخلی می باشد.

    وی افزود:به واقع،کالا و محصول تولید شده،اعتبار و توانمندی کشورمان را در عرصه تولید و عرضه محصولات داخلی به تصویر می کشد و هرگونه کم کاری،ضعف و یا قصور در این بخش،به جایگاه ایران در چنین عرصه ای خدشه وارد می کند و به تبع،تعهد،مسئولیت پذیری و عِرق و تعصب به آبروی ایران در سطح مجامع بین المللی،ضرورتی است که باید در اولویت تولید کنندگان داخلی قرار گیرد.

    طباطبایی گفت:به تعبیری،تولید کنندگان داخلی،به نوعی سفیران ایران در حوزه کالاها،محصولات و اقلام عرضه شده از سوی کشورمان به شمار می روند و هر آنچه در ارتقای کیفی چنین محصولاتی تلاش شود به تبع،میزان اعتبار و تقاضا برای خرید محصولات ایرانی افزایش خواهد یافت.

    دانش آموخته رشته اقتصاد عنوان کرد:در کنار این امر،شناخت دقیق و اصولی از نیاز بازارهای خارجی و بین المللی و تبلیغات صحیح و هدفمند از دیگر ضروریاتی است که نباید به سادگی از آن عبور کرد و به تبع، هرگونه غفلت در چنین عرصه ای،حصول توفیقات شایسته در عرصه صادرات را به چالش خواهد کشید.

    وی افزود:کیفیت بسته بندی از دیگر الزاماتی است که در افزایش ضریب تقاضا نسبت به خرید و تهیه محصولات ایرانی نقش بسزایی ایفا می کند که نمونه بارز آن در بسته بندی جذاب و شکیل زعفران ایرانی از سوی برخی از کشورهای اروپایی به روشنی نمود پیدا می کند.

    طباطبایی گفت:نقش رایزنان اقتصادی و دستگاه دیپلماسی کشور نیز در این عرصه بسیار حائز اهمیت است و قطعا با اتخاذ تدابیر ویژه از سوی دیپلمات های ایرانی برای بستر سازی مطلوب وشایسته در جهت هموار سازی مسیر صادرات محصولات ایرانی به کشورهای دیگر به موفقیت های هر چه بیشتری نائل خواهیم شد.

    دانش آموخته رشته اقتصاد در خاتمه یادآور شد:تعریف بسته های حمایتی موثر از تولید کنندگان داخلی و ایجاد تضمین های اساسی برای کاهش ریسک صادرات و جبران خسارات احتمالی در فرایند صادرات، بخصوص از مسیر های آبی از دیگر عواملی است که با اولویت قرار گرفتن آن،می توان به رشد و توسعه صادراتی بیشتری در عرصه غیر نفتی نائل شد.

    برچسب ها