عصر خودرو

کارشناس اقتصادی مطرح کرد؛

رونق تولید،به افزایش قدرت خرید مردم می‌انجامد

عصر بازار- کارشناس اقتصادی گفت:رفع موانع تولید و رونق هر چه بیشتر در این عرصه،از نمونه راهکارهای موثری است که به تدریج به افزایش قدرت خرید مردم می انجامد.

رونق تولید،به افزایش قدرت خرید مردم می‌انجامد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، روز گذشته،رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی،بالارفتن قدرت خرید مردم را یکی از مولفه های اثرگذار در ایجاد امنیت و اقتدار مستمر عنوان فرمودند.

    با عنایت به اهمیت این امر در گفت و گو با یکی از کارشناسان اقتصادی،راهکارهای حصول این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    احمد نیک نژاد،با اشاره به لزوم پرهیز از تزریق نقدینگی برای افزایش قدرت خرید مردم در کشور عنوان کرد: متاسفانه در دوره های گذشته با اتکای به چنین راهکار نادرستی،آسیب ها و چالش های اقتصادی بسیاری به کشور تحمیل شد که خوشبختانه در طول سالیان اخیر،گام هایی برای جلوگیری از بروز مجدد این نقیصه برداشته شده است.

    وی افزود:علیرغم اتخاذ برخی تدابیر،متاسفانه همچنان شرایط و وضعیت مناسب و مساعدی در حوزه توانمندی و قدرت خرید مردم احساس نمی شود.

    کارشناس اقتصاد عنوان کرد:اگرچه پرهیز از افزایش نقدینگی در شرایط فعلی کشور،از ضروریات اجتناب ناپذیر به نظر می رسد،اما صرفا و مطلقا با اتکای به چنین مولفه ای،نمی توان قدرت خرید مردم را تقویت کرد.

    وی افزود:در کنار این امر ،ایجاد اشتغال و رونق تولید دو راهکار و رکن اساسی در افزایش قدرت خرید مردم به شمار می رود و به واقع باید عنوان نمود در صورت رونق امر تولید،اشتغالزایی لازم نیز ایجاد خواهد شد.

    نیک نژاد گفت:به واقع،اشتغالزایی و رونق تولید،لازم و ملزوم یکدیگر هستند و به مثابه یک دومینو،بر روی یکدیگر تاثیرگذاری و تاثیرپذیری خواهند داشت.

    دانش آموخته رشته اقتصاد عنوان کرد:در سایه افزایش ظرفیت های تولیدی و تامین بستر مناسب برای رونق هر چه بیشتر در این حوزه،بازار رقابتی مطلوبی،ظهور و بروز پیدا می کند و در چنین شرایطی از افزایش تورم جلوگیری می شود و دستاوردهای این مهار و کنترل در سفره مردم نیز احساس خواهد شد.

    وی در خاتمه یادآور شد:در چنین شرایطی،پول و حقوقی که از سوی کارفرما به کارگران  پرداخت می شود،به عینه باعث افزایش قدرت خرید جامعه خواهد شد و به تدریج مشکلات و نارسایی های اقتصادی با کاهش هر چه بیشتری همراه می شود.

    برچسب ها