عصر خودرو

مدیرعامل پتروشیمی کردستان:

پتروشیمی کردستان در ایام نوروز افتتاح می شود

عصر بازار- مدیرعامل پتروشیمی کردستان گفت: این طرح پتروشیمی بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در ایام نوروز به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

پتروشیمی کردستان در ایام نوروز افتتاح می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از فارس  ، فریدون خالدزاده مدیرعامل پتروشیمی کردستان گفت: این  طرح پتروشیمی بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در ایام نوروز به طور رسمی افتتاح خواهد شد و خوشبختانه تمامی مراحل راه اندازی را پشت سر گذاشته ایم.

    مدیرعامل پتروشیمی کردستان افزود: از اواخر بهمن ماه توانستیم خوراک مورد نیاز خود را از طریق خط لوله اتیلن غرب دریافت کنیم و در21 اسفند به تولید رسیدیم.

    خالد زاده تاکید کرد: پتروشیمی کردستان دارای بالاترین استانداردهای HSE است و تمامی موارد ایمنی، بهداشت و محیط زیست مورد توجه جدی قرار گرفته است و با ایحاد 30 هکتار فضای سبز صنعت سبزاستان خواهیم شد.

    مدیرعامل پتروشیمی کردستان تصریح کرد: هدیه نوروزی صنعت پتروشیمی به استان کردستان می تواند زمینه ساز توسعه و پیشرفت درسطح منطقه شود و با ساخت صنایع پائین دستی در شهرک پتروشیمی کردستان زمینه برای تکمیل زنجیره ارزش فراهم خواهد شد.

    وی با اشاره به ظرفیت اسمی نصب شده پتروشیمی کرستان به میزان 300 هزار تن درسال، گفت: حدود 70 درصد محصولات تولیدی صادرو 30 درصد در بازار داخلی عرضه می شود که البته این مقدار بستگی به نیاز و کشش بازار داخل دارد.

    این گزارش حاکی است پتروشیمی کردستان در زمینی به مساحت ١٢٩ هکتار و با سرمایه گذاری ارزی 257 میلیون یورو و همچنین (3800 میلیارد ریال) ساخته شده است. ازویژگی های بارز این طرح می توان به بکارگیری تجهیزات، قطعه ها و کالاهای با کیفیت اشاره کرد.

    این گزارش اضافه می‌کند براساس برنامه ریزی صورت گرفته، طرح پتروشیمی کردستان سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبک تولید خواهد کرد و خوراک آن از خط لوله اتیلن غرب تامین می شود.

    برچسب ها