عصر خودرو

شاخص بورس ۵۳ واحد افتاد

عصر بازار: نماگرهای بورس تهران امروز نیز شاهد افت نسبی بودند.شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه ۱۲ مهر ماه ۹۴ با افت ۵۳ واحد به رقم ۶۱ هزار و ۱۶۳ واحد رسید.

شاخص بورس ۵۳ واحد افتاد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 12 مهر ماه 94 با افت 53 واحدی به رقم 61 هزار و 163 واحد رسید.

    با این همه به نظر می رسید در نقطه حمایتی شاخص کل بورس فرصت نوسان گیری دوباره برای سهام داران کوتاه مدت فراهم شده است.

    شاخص قیمت وزنی نیز در پایان معاملات امروز این بازار با 21 واحد کاهش عدد 23 هزار و 959 واحد را به نمایش گذاشت.

    شاخص سهام آزاد شناور اما با افت 133 واحدی به رقم 67 هزار و 394 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز در حالی با افت 94 واحدی عدد 42 هزار و 374 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 199 واحد رشد به رقم 136 هزار و 214 واحد دست یافت.

    همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با 4 واحد افت عدد 659 واحد را در پایان معاملات امروز این بازار تجربه کرد.

    بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 80 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 372 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 30 هزار و 168 نوبت دادوستد بود.

    ارزش بازار بورس تهران نیز در مجموع امروز به بیش از 261 هزار و 628 میلیارد و 300 میلیون تومان رسید.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 29 واحد، تاپیکو با 20 واحد و همراه اول با 18 واحد افزایش بالاترین اثر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

    در عین حال نماد معاملاتی سه شرکت بانک صادرات با 24 واحد، ایران خودرو با 21 واحد و خدمات انفورماتیک با 18 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش، امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پشم شیشه ایران حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری بوعلی، بیمه نوین از سوی ناظر بازار بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی اوراق مشارکت میدکو به منظور پرداخت سود علی‌الحساب ماهانه متوقف شد.

    امروز در عین حال نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام ماشین‌سازی اراک در پایان مهلت پذیره‌نویسی 30 روزه خود دوباره با تمدید این مهلت تا دوشنبه 27 مهر ماه جاری روبرو شد. همچنین امروز نماد معاملاتی شیر پاستوریزه پگاه فارس در حالی در بازار دوم فرابورس شاهد کشف قیمت هر سهم خود به قیمت 245 تومان بود که توانست 4 میلیارد و 900 میلیون تومان نقدینگی را برای سهامدار عمده فراهم آورد.

    طی معاملات امروز در نماد معاملاتی پتروشیمی مبین بیش از 5 میلیون سهم به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون تومان از سوی حقوقی کد به کد شد.

    در سایر نمادهای معاملاتی نیز امروز بازگردانی سهام در حالی ادامه یافت که به نظر می‌رسید، با ارزنده شدن قیمت سهام برخی شرکت‌ها انگیزه دوباره‌ای برای گرفتن نوسان از سوی معامله‌گران کوتاه مدت بازار در نقطه حمایتی بازار سهام ایجاد شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها