عصر خودرو

آیفکس سال ۹۵ را سبزپوش به پایان رساند

عصر بازار- آخرین روز معاملاتی سال ۹۵ بازار فرابورس ایران با سبزپوشی نماگر آیفکس و رشد قابل ملاحظه حجم و ارزش معاملات به پایان رسید.

آیفکس سال ۹۵ را سبزپوش به پایان رساند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات امروز شنبه 28 اسفندماه 95 شاخص کل افزایش 4 واحدی را تجربه کرد تا با ایستادن در ارتفاع 875 واحدی، بازدهی خود از ابتدای سال را به بیش از 8 درصد برساند. در همین حال در بازارهای شش‌گانه فرابورس نیز افزون بر یک میلیارد ورقه بهادار به ارزش 6956 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که در مقایسه با روز معاملاتی پیشین (چهارشنبه هفته گذشته) از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار بود.
    در مجموع بازارهای اول و دوم 609 میلیون ورقه به ارزش 3188 میلیارد ریال دادوستد شد که بالاترین حجم و ارزش مبادلات را به ترتیب نمادهای «چکاپا» و «زاگرس» به خود اختصاص دادند.
    نمادهای «اپرداز» و «ساینا» در این بازار در حالی به عنوان پربیننده‌ترین نمادهای معاملاتی شناخته شدند که نمادهای «کیمیا» و «شپاس» با بیشترین رشد قیمت و نمادهای «کمرجان» و «شتوکا» با بالاترین افت روبه‌رو شدند.
    امروز همچنین نماد شرکت‌های کشتیرانی دریای خزر پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی و گروه صنایع کاغذ پارس پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم بازگشایی شدند.
    در مجموع تابلوهای معاملاتی بازار پایه نیز سهامداران شاهد جابه جایی افزون بر 817 میلیون سهم به ارزش حدود 1691 میلیارد ریال بودند. نماد شرکت نورد و لوله اهواز در حالی با بیشترین حجم معاملات در این بازار روبه‌رو شد که نماد شرکت صنعتی دریایی ایران بالاترین ارزش معاملات را تجربه کرد.
    از سوی دیگر تابلوی اوراق تسهیلات مسکن آخرین روز کاری امسال را با قیمت‌هایی در بازه 551 تا 766 هزار ریال به پایان رساند. بالانرین قیمت این اوراق امروز به تسه بهمن ماه 95 تعلق گرفت.
    در نهایت بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز با معامله 2 میلیون ورقه، ارزش 1979 میلیارد ریالی معاملات را به ثبت رساند. به ترتیب «اخزا10» با بالاترین تعداد دفعات معاملات و اوراق اجاره دولتی آموزش پرورش با بیشترین حجم و ارزش دادوستدها همراه شدند.

    برچسب ها