عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس اعلام کرد

احتمال کاهش بیشتر قیمت مس در ایران و جهان

عصر بازار: مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از احتمال کاهش قیمت مس در بازار جهانی با توجه به ادامه‌دار بودن رکود جهانی خبر داد و گفت: قیمت مس ایران نیز تحت تاثیر رکود بازار جهانی کاهش پیدا کرده و روی ۵۰۰۰ دلار مانده و ممکن است پایین‌تر هم بیاید.

احتمال کاهش بیشتر قیمت مس در ایران و جهان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، احمد مرادعلیزاده عامل اصلی کاهش صادرات و قیمت مس ایران را در بازار جهانی رکود حاکم بر این بازار دانست و گفت: در حال حاضر مس کاتد در دنیا خریدار ندارد و رکود بر این بازار حاکم شده است.

    وی افزود: در دنیا استوک‌های بازار، بیش از یک و نیم میلیون تن بار کاتد دارند که فروش نمی رود؛ بنابراین نه تنها کاهش عرضه در بازار نداریم بلکه با مازاد عرضه روبرو هستیم.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار کرد: تجارت مس کاتد در دنیا در رکود کامل است، چراکه مصرف کشور چین کاهش پیدا کرده است.

    به گفته مرادعلیزاده، تمامی شرکت‌های بزرگ دنیا در زمینه تولید مس با شرایط ایجاد شده در حال برنامه‌ریزی و هماهنگی هستند که برای رفع این مشکل و بازگشت مس به قیمت اصلی خود، تولید را متناسب با عرضه کنند.

    وی با بیان اینکه احتمال کاهش قیمت مس هنوز هم وجود دارد، گفت: رکود شوخی نیست و وجود دارد؛ بنابراین با توجه به اینکه برآوردها حاکی از ادامه رکود در بازار است، امکان کاهش قیمت وجود دارد. چراکه عامل اصلی رکود بازار جهانی، کشور چین به عنوان بزرگ ترین مصرف کننده مس در جهان است که این روزها رشد اقتصادی و پروژه هایش کاهش یافته است.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران یادآور شد: 50 درصد مس کاتد و بسیاری از فلزات دیگر در چین مصرف می شود و رکودی که در چین اتفاق افتاده بر بازار جهانی نیز تاثیر گذاشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها