عصر خودرو

هند تا شهریور ۹۶ قرارداد توسعه فرزاد ب را نهایی می‌کند

عصر بازار- منابع هندی گفتند این کشور در تلاش برای نهایی کردن قرارداد ۳ میلیارد دلاری با ایران در مورد طرح توسعه میدان گازی ۱۸.۷۵ تریلیون فوت مکعبی فرزاد ب در شهریور ۹۶ است.

هند تا شهریور ۹۶ قرارداد توسعه فرزاد ب را نهایی می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه خبری پلاتس، منابع آگاه در وزارت نفت هند گفتند، این کشور در تلاش برای نهایی کردن قرارداد 3 میلیارد دلاری با ایران در مورد طرح توسعه میدان گازی 18.75 تریلیون فوت مکعبی فرزاد ب در سپتامبر 2017 است.

    مقامات هندی پس از آن این موضوع را تایید کردند که مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس هفته گذشته اعلام کرد که این شرکت پروژه توسعه فرزاد ب را در اولویت بالای کاری خود قرار داده است.

    شرکت پارس یکی از واحد های شرکت ملی نفت ایران است که مسئول توسعه میدان گازی پارس جنوبی و میدان گازی پارس شمالی است، اما شرکتی نیست که هندی ها مذاکرات اصلی خود را با آن انجام داده باشند.

    ارزش قرارداد فعلی، حدود 7 میلیارد دلار پایین تر از پیشنهاد قبلی هندی هاست که شامل ساخت تاسیسات تولید ال ان جی می شد و انتظار می رود در طی 6 ماه آینده با توافق طرفین بر سر قیمت گاز و نرخ بازگشت سرمایه طرف هندی، نهایی شود. منابع هندی گفتند، توافق قطعی در این باره، احتمالا تا نیمه نخست سال جدید شمسی آماده خواهد بود.

    فرزاد ب حدود 10 سال قبل توسط شرکت هندی او وی ال، یعنی بازوی خارجری شرکت او ان جی سی در بلوک فارسی کشف شد، اما این شرکت به دلیل تحریم ها از توسعه آن صرف نظر کرد.

    برچسب ها