عصر خودرو

شفاف‌سازی یک شوینده

ثبات پیش‌بینی سود یک ساختمانی

عصر بازار: در این گزارش، به بررسی نمادهای «دلقما»، «وخاور»، «وبشهر»، «ساراب»، «شگل» و «ثغرب» بر اساس آخرین اطلاعات منتشرشده آنها در سایت کدال پرداخته می‌شود.

ثبات پیش‌بینی سود یک ساختمانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،  در این گزارش، به بررسی نمادهای «دلقما»، «وخاور»، «وبشهر»، «ساراب»، «شگل» و «ثغرب» بر اساس آخرین اطلاعات منتشرشده آنها در سایت کدال پرداخته شده است که در ادامه شرح آن را می‌خوانید.

    تقسیم سود 50 درصدی «دلقما»
    شرکت دارویی و بهداشتی لقمان با نماد «دلقما» در بورس تهران فعالیت می‌کند. این شرکت که مجمع خود را پنجشنبه هفته گذشته برگزار کرده بود، خلاصه تصمیمات آن را منتشر کرد. بر این اساس، شرکت مزبور از 359 ریال سود محقق‌شده، 180 ریال سود را به صورت نقدی میان سهامداران خود تقسیم کرد (معادل 50 درصد).

    دعوت به مجمع دو شرکت
    بر اساس آخرین اطلاعات منتشرشده در سایت کدال، شرکت بانک خاورمیانه با نماد «وخاور» سهامداران خود را به مجمع عمومی سالیانه برای دوره منتهی به 29/12/93 دعوت کرد. این شرکت که اواخر سال 93 وارد بورس تهران شد، تاریخ مجمع را شنبه 13 تیر در تهران اعلام کرده است. بر اساس اطلاعیه منتشرشده توسط این شرکت، سود سهام عملکرد سال 93 نیز از روز پنجشنبه اول مرداد به حساب‌های بانکی اعلام‌شده توسط سهامداران واریز می‌شود. از سوی دیگر، شرکت توسعه صنایع بهشهر که نماد «وبشهر» در بورس تهران فعالیت می‌کند، در آخرین اطلاعیه خود در سایت کدال، سهامداران را به مجمع عمومی عادی سالیانه در تاریخ 25 تیر دعوت کرد.

    67 درصد تقسیم سود یک سیمانی
    شرکت سیمان داراب که با نماد «ساراب» در بورس تهران فعالیت می‌کند، گزارش مجمع سالیانه خود که یکشنبه هفته گذشته برگزار شده بود را در سایت کدال منتشر کرد. بر این اساس، خلاصه تصمیمات مجمع نشان می‌دهد از 450 ریال سود محقق‌شده سال گذشته، 300 ریال آن (معادل 67 درصد) میان سهامداران تقسیم شد.

    شفاف‌سازی شرکت گلتاش
    شرکت گلتاش که با نماد «شگل» در بورس تهران فعالیت می‌کند یکی از توابع شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر است که عمدتا در زمینه مواد شوینده و پاک‌کننده و محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت دارد. این شرکت در یک گزارش شفاف‌سازی اعلام کرد بر اساس عملکرد واقعی شش‌ماه نخست سال مالی (30/09/94) و با توجه به عدم تحقق میزان فروش، پیش‌بینی سودآوری شرکت (EPS) حدود 12 درصد تعدیل منفی خواهد داشت. همچنین، به پیشنهاد هیات مدیره این شرکت، میزان تقسیم سود نقدی نسبت به سود محقق‌شده از 60 به 70 درصد افزایش خواهد یافت.

    پیش‌بینی سود «ثغرب» بر اساس عملکرد 6 ماهه
    شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب که با نماد «ثغرب» در بورس تهران فعالیت می‌کند، گزارش عملکرد 6 ماهه خود را در سایت کدال منتشر کرد. این شرکت که اخیرا افزایش سرمایه 100 درصدی داشته است، به ازای هر سهم 403 ریال سود پیش‌بینی کرد. این در حالی است که در عملکرد 6 ماهه، فقط 101 ریال سود را پوشش داده است. این موضوع امری طبیعی در این شرکت به نظر می‌رسد، زیرا در سال مالی گذشته نیز، در عملکرد 6 ماهه فقط 284 ریال سود محقق کرده بود، اما در نهایت 793 ریال (با سرمایه نصف سرمایه فعلی) محقق کرد. بر اساس اظهارات شرکت در این گزارش، گرچه پیش‌بینی سود تغییر نکرده است اما جزئیات سرفصل‌های فروش و بهای تمام‌شده تغییر کرده‌اند. عمده این تغییرات مربوط به حذف پروژه‌های تجاری اپیک (مبلغ 102 میلیارد ریال) و جایگزینی آن با فروش زمین‌های پونک (مبلغ 65 میلیارد ریال) و زمین نرگس رشدیه (مبلغ 107 میلیارد ریال) بوده است.

    برچسب ها