عصر خودرو

مروری بر مهم ترین رویدادهای تالار نقره ای؛

یک هفته با بورس کالا

عصر بازار- بورس کالاهفته گذشته رویدادها و اظهار نظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران اتفاق افتاد که در این گزارش نگاهی داریم به مهم ترین آن رویدادها.

یک هفته با بورس کالا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، عضوهیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس طی هفته گذشته در گفت و گویی با بیان اینکه بورس کالا مکانی برای برقراری عدالت در معاملات اقتصادی است، گفت: شرط اولیه برقراری عدالت اقتصادی دریک جامعه، حذف انواع رانت های اقتصادی به طورکامل و فراهم آوردن امکان بهره مندی یکسان از فرصت های اولیه اقتصادی که این موضوع در بازار شفافی همچون بورس کالای ایران کاملا مشهود است.

    سید حسن حسینی شاهرودی درباره نقش اساسی بورس کالا برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: این بازار مالی امکاناتی فراهم آورده تا تمامی حوزهای مهم اعم از کشاورزی، پتروشیمی، صنعتی و غیره ...که در اقتصاد کشور نقش ایفا می کنند، بر اساس قوانین موجود در بورس بتوانند در آن دادوستد کنند و از مزایای آن بهرمند شوند تا مسیر برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی هموارتر شود.

    ثبت لبخند پسته بر تابلوی معاملات کرمان

    استاندار کرمان شنبه گذشته (21 اسفند ماه) در مراسم آغاز به کار تالار تخصصی پسته در رفسنجان، گفت: راه‌اندازی معاملات پسته از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان کرمان است که خوشبختانه بورس پسته راه اندازی شد و امیدواریم به زودی شاهد راه اندازی معاملات خرما در بم باشیم.

    علیرضا رزم‌حسینی نوسازی در این مراسم ابراز کرد: با کمک دولت تدبیر و امید شرکت تعاونی پسته حیات جدیدی پیدا کرده، بطوریکه راه اندازی معاملات پسته فرصت مناسبی است که از طریق بورس کالا به بازارهای جهانی دست پیدا کنیم، همچنین در داخل کشور نیز این اطمینان وجود دارد که پسته در بازاری شفاف معامله خواهد شد.

    بورس کالا کانون اصلی کشف قیمت واقعی سنگ آهن

    مدیرعامل بورس کالای ایران طی هفته اخیر با اعلام این خبر که بورس کالا کانون اصلی کشف قیمت واقعی سنگ آهن می‌شود گفت: موفقیت بورس کالا در روند قیمت گذاری سنگ آهن منوط به ورود شرکت های بزرگ سنگ آهنی در این بازار است.

    حامد سلطانی نژاد در خصوص نقش بورس کالا در شفاف سازی قیمت سنگ آهن گفت: در پیش گرفتن اقدامات عملی به منظور تحقق این مساله منوط به حضور و پذیرش شرکتهای سنگ آهنی در بورس کالا است و تا کنون اقدامات زیادی در این خصوص صورت گرفته، چرا که با توجه به اهمیت این مساله، بورس کالا در مذاکره با شرکتها و تولید کنندگان بزرگ سنگ آهن تلاش دارد تا شرایط را برای پذیرش محصولات این شرکتها به منظور تمرکز قیمت گذاری سنگ آهن در بورس کالای ایران تسهیل سازد.

    تسویه بزرگترین تأمین مالی بخش کشاورزی

    از طرفی طی هفته اخیر اولین تجربه صندوق سرمایه گذاری در بازارگردانی و پذیره نویسی اوراق با درآمد ثابت، موفق رقم خورد.

    مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی به تامین مالی 2650 میلیارد تومانی بخش کشاورزی از بورس کالا اشاره کرد که به موجب آن شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران به منظور خرید تضمینی گندم از کشاورزان، مبادرت به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد از طریق بورس کالای ایران کرد.

    حسین خزلی با بیان اینکه در این انتشار 2650 میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد گندم در 24 شهریور در بورس کالای ایران فروخته شد، و امروز (24 اسفند) سررسید این اوراق بود، ادامه داد: خوش بختانه با تمهیداتی که دولت و بانک کشاورزی اندیشیدند، کلیه مبالغ اصل و سود این اوراق که سررسید آن شش ماهه بود، به شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز و آماده تسویه شده است.

    عرضه ذرت دانه ای داخلی در قالب معاملات پیوسته گواهی سپرده کالایی

    بر اساس اطلاعیه منتشر شده در بورس کالای ایران از  شنبه گذشته مورخ 21 اسفند سال 95 معاملات پیوسته گواهی سپرده کالایی ذرت دانه ای آغاز گشت.

    گواهی سپرده ذرت دانه ای منتشر شده متعلق به انبارهای شهید بهشتی بی سی با نماد (ذرت 9611-58)، شهید بهشتی دیلم با نماد (ذرت9611-59) و سیلوی شاداب دانه جنوب با نماد (ذرت9611-27) بر تابلوی معاملاتی بورس کالا نقش بست. که اطلاعات مربوط به قیمت در بخش بورس کالا قسمت کالای کشاورزی در سایت www.tsetmc.com   برای عموم قابل مشاهده است.

    گشایش نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی زعفران سرگل

    همچنین معاملات گواهی سپرده کالایی زعفران سرگل با نماد(زعف 9611-02) دوشنبه گذشته 23 اسفند ماه 1395، در بورس کالای ایران آغاز شد.

    بر اساس این گزارش، معاملات از ساعت 10 صبح الی 10:30 مرحله پیش گشایش و از ساعت 10:30 الی 15:30 معاملات به صورت پیوسته ادامه داشته است.

    همچنین معاملات گواهی سپرده کالای زعفران سرگل در روز 24 اسفند ماه 95  نیز از ساعت 8:30 الی 9 به صورت پیش گشایش و از ساعت 9 الی 15:30 به صورت پیوسته ادامه داشت.

    برچسب ها