عصر خودرو

افت ارزش دلار به دنبال تصمیم تازه فدرال رزرو

عصر بازار- انتشار بیانیه نشست فدرال رزرو آمریکا و افزایش نرخ بهره موجب شده تا ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی به پایین ترین سطح خود در یک ماه اخیر برسد.

افت ارزش دلار به دنبال تصمیم تازه فدرال رزرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، پس از اعلام تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره در پایان چهارشنبه و انتشار بیانیه درباره افزایش نرخ بهره تا پایان سال 2017 میلادی قیمت جهانی طلا امروز با افزایش نسبی روبرو شده و به بالاترین سطح در یک هفته اخیر رسیده است. در سال 2016 تنها یک بار فدرال نرخ بهره را افزایش داد؛ به طوری که قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 0.3 درصد افزایش به  1222.20 دلار رسیده است که این بالاترین رقم از 7 مارس به شمار می رود.

    میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 0.53 درصد افزایش به بیش از 839.43 تن رسیده است. این رقم در روز سه شنبه به 834.99 تن رسیده بود.

    فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست روز گذشته خود برای دومین بار در سه ماه اخیر نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داده است.

    بهبود شرایط اقتصادی بازار اشتغال و اعتماد نسبت به روند صعودی نرخ تورم موجب شده است تا فدرال رزرو نرخ بهره خود را افزایش دهد. حدود سه ماه گذشته افزایش میزان اشتغال این کشور میانگین 209 هزار شغل بوده است که این آمار حدود 75 هزار الی 100 هزار شغل بیشتر آن میزانی است که برای افزایش جمعیت کارمند نیاز است. نرخ بیکاری هم اکنون 4.7 درصد است.

    به گفته یلن، هم اکنون بسیار زمان خوبی است که به آمریکایی ها بگوییم که تورم این کشور برخی مواقع بالای 2 درصد می رود و در برخی مواقع پایین 2 درصد، به عبارتی تورم 2 درصدی سقف این کشور نیست.

    فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده است که هرگونه افزایش نرخ بهره تا پایان امسال کاملا تدریجی خواهد بود و طی سال 2018 میلادی نیز سه بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

    انتشار بیانیه نشست فدرال رزرو آمریکا و افزایش نرخ بهره موجب شده تا ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی به پایین ترین سطح خود در یک ماه اخیر برسد.

    برچسب ها