عصر خودرو

هفته سراسر منفی گروه خودرویی

عصر بازار- در هفته ای که گذشت باتوجه به روند اصلاح قیمتها در گروه خودرو و ساخت قطعات، میانگین بازدهی گروه ۲ درصد افت کرد ولی میزان حجم و ارزش معاملات روند افزایشی داشت.

هفته سراسر منفی گروه خودرویی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، در این هفته شاهد جابه جایی 112 میلیون سهام گروه خودرو به ارزش 15 میلیارد تومان بودیم که در مقایسه با میانگین هفته پیش حجم و ارزش معاملات به ترتیب رشد 2و 23 درصدی را تجربه کرد.

    در اولین روز هفته بلوک 56.7 درصدی خکاوه به قیمت 20 تومان از طرف خساپا به خانواده سرمایه گذاری رنا فروخته شد ولی خساپا معاملاتی منفی را پشت سر گذاشت.

    روز دوم خساپا، بلوک 9.2 درصدی ورنا را به قیمت پایه هر سهم 130 تومان فروخت ولی دوباره شاهد افت قیمتی در سهم بودیم.

    روز بعد خودرویی ها شروعی سبز داشتند اما در میانه بازار خودرو بدون محدودیت نوسان پس از توقفی 23 روزه در قیمت 276 تومان بازگشایی شد و با افت بیش از 5 درصدی خود، هم گروهی ها را به لاک دفاعی فرو برد.

    در این روز همچنین بلوک 2 درصدی خودرو به نمایندگی سرمایه گذاری سمند و به قیمت پایه هر سهم 380 تومان به فروش رفت.

    بلوک 16 درصدی خگستر از طرف خودرو به قیمت 700 تومان نیز روی میز فروش رفت ولی معامله نشد.

    نماد معاملاتی خموتور مثل هفته قبل در اکثر روزها با اقبال سهامداران و صف خرید به کار خود خاتمه داد.

    با این وجود، آخرین روز معاملاتی هفته مدیرعامل این قطعه ساز عنوان کرد که در شرکت خبری نیست که پس از تشکیل صف خرید در پایان صف خود را عرضه کرد.

    حسابرس خپارس نیر تعدیل مثبت 400 درصدی در اولین بودجه سال 96 را تایید کرد، به این ترتیب به ازای هر سهم خپارس برای پایان سال 96 مبلغ 35 ریال سود پیش بینی شده است.

    خپارس در این هفته خبر از نهایی شدن افزایش سرمایه 235 درصدی خود از دو محل مطالبات و آورده نقدی و مازاد تجدید ارزیابی دارایها داد، این سهم مقاومت مهم 94 تومانی را در پیش رو دارد که طی هفته جاری موفق به عبور از آن نشد.

    همچنین خساپا با مقاومت 120 تومانی مواجه است که در صورت عبور از قیمت مذکور باتوجه به قرار داشتن قیمت اکثر نمادهای گروه در کف، شاهد اقبال بازار به خودرویی ها خواهیم بود.

    برچسب ها