عصر خودرو

مجرى طرح توسعه فازهاى ۲۰و ۲۱پارس جنوبى اعلام کرد

برداشت ۲.۵ میلیون بشکه میعانات گازی از فاز ۲۰ و ۲۱

عصر بازار- مجرى طرح توسعه فازهاى ۲۰و ٢١ پارس جنوبى گفت: تاکنون ۲.۵ میلیون بشکه میعانات گازی به صورت تجمعی از مخزن فازهای ۲۰ و ۲۱ برداشت شده است.

برداشت ۲.۵ میلیون بشکه میعانات گازی از فاز ۲۰ و ۲۱
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری ”عصربازار“ به نقل از  فارس، علیرضا عبادی در جمع خبرنگاران با تاکید بر تکمیل خطوط لوله انتقال گاز فازهای 20 و 21، گفت: عملیات براى آغاز برداشت گاز ترش غنی از سکوى فاز 20در حال انجام است و روز شنبه گاز وارد پالایشگاه می‎شود.

    وی افزود: آذرماه 95 با راه اندازی سکوی فاز 21، گاز به شبکه سراسری تزریق شد و سکوی فاز 21 هم که در آذرماه نصب شده بود، ٢ هفته پیش راه اندازی شد.

    عبادی با اشاره به بهره برداری از یک ردیف شیرین سازی پالایشگاه فازهای20 و ٢١ پارس جنوبی، عنوان کرد: ردیف دوم شیرین سازی این پالایشگاه تا پایان این هفته به بهره برداری می‎رسد.

    وی ادامه داد: ردیف سوم شیرین سازی این فازها در پالایشگاه هم اکنون در حال فشارگیری با گاز شیرین است و در چند روز آینده با ورود گاز ترش غنی سکوی فاز 20، عملیات فرآورش و تولید گاز شیرین آغاز می‌شود.

    مجرى طرح توسعه فازهاى 20و ٢١ پارس جنوبى با بیان این که هم اکنون تیم راه اندازی در ردیف چهارم شیرین سازی فازهای20  و ٢١ پارس جنوبى مستقر است، تا کارهای عملیاتی اجرا و تکمیل شوند، تصریح کرد: این ردیف شیرین سازی نیمه دوم فروردین ماه 96 با گاز سکوی فاز 20 به بهره برداری خواهد رسید.  

    به گفته وی، روزانه 12.5 تا 13 میلیون متر مکعب گاز شیرین به شبکه سراسرى تزریق می شود و تاکنون 1.5 میلیارد متر مکعب گاز و 2.5 میلیون بشکه میعانات گازی به صورت تجمعی از مخزن فازهای 20 و 21 برداشت شده است.

    عبادی تصریح کرد: با بهره برداری از سکوی فاز 20، تولید گاز فازهای 20و٢١ پارس جنوبی تکمیل و به 2 میلیارد فوت مکعب معادل ٥٦ میلیون متر مکعب در روز می رسد.

    وی ادامه داد: هم اکنون تنها بخشی از توان فرآورشی پالایشگاه این فازها در مدار تولید قرار دارد و با بهره برداری از سکوی یک میلیارد فوت مکعبی فاز 20و همچنین راه اندازی ردیف‎های دوم تا چهارم شیرین سازی، میزان تولیدات فازهای 20 و 21 به طور خیره‎ کننده‌ای افزایش یافته و ارز آوری قابل توجهی از محل صادرات محصولات دارای ارزش افزوده بالا از جمله میعانات گازی حاصل می شود.

    برچسب ها