عصر خودرو

مجری طرح توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی اعلام کرد:

تزریق روزانه ۳۰میلیون متر مکعب گاز از فاز ۱۹ به خط ششم سراسری

عصر بازار- مجری طرح توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی گفت: حدود پنج میلیارد و ۵۰۰میلیون متر مکعب گاز به صورت تجمعی از فاز ۱۹ به شبکه ششم سراسری تزریق شده است.

تزریق روزانه ۳۰میلیون متر مکعب گاز از فاز ۱۹ به خط ششم سراسری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر بازار“ به نقل از فارس،حمید رضا مسعودی در حاشیه بازدید خبرنگاران از فاز 19 پارس جنوبی گفت: این فاز با هدف استخراج و برداشت روزانه 56.6 میلیون متر مکعب گاز غنی از میدان مشترک، تولید روزانه 80 هزار بشکه میعانات گازی تولید روزانه 400 تن گوگرد، شیرین سازی و تولید روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز شیرین برنامه‌ریزی شده است.

    وی افزود: تولید روزانه 2800 تن گاز مایع (LPG) با هدف صادرات و 2550 تن اتان با هدف تامین خوراک واحدهای پتروشیمی نیز از دیگر اهداف این برنامه به شمار می‌رود.

    مسعوی با بیان این که هم اکنون روزانه حدود 30 میلیون متر مکعب گاز شیرین به شبکه سراسری تزریق می‌شود، تصریح کرد: انتظار می‌رود تا پایان سال این میزان به حدود 37 میلیون متر مکعب گاز در روز افزایش پیدا کند.

    این مقام مسئول با اشاره به این که تا کنون حدود پنج میلیارد و 500 میلیون متر مکعب گاز به صورت تجمعی از فاز 19 به شبکه ششم سراسری تزریق شده است، افزود: همچنین حدود هفت میلیون بشکه میعانات گازی نیز تولید شده که از این میزان حدود 6 میلیون و 700 هزار بشکه نیز به خارج از کشور صادر شده است.

    مسعودی با یادآوری نصب عرشه سکوی 19B، در روز یکشنبه بر روی جکت خود در موقعیت فراساحل فاز 19 گفت: این سکو تا اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می رسد.

    مسعودی با اشاره به آغاز تولید ال پی جی، بوتان و پروپان از فاز 19 پارس جنوبی گفت: همچنین روزانه حدود 700 تن ال‌پی‌جی در این فاز تولید می‌شود.

    وی در تشریح فعالیت‌های شاخص انجام شده در طرح توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی، اظهار کرد: در این طرح توسعه‌ای 14.5 میلیون متر مکعب عملیات خاکبردارى معادل یک سوم عملیات خاکبرداری سدکرخه و ٢ میلیون و 900هزار اینچ بر قطر عملیات جوشکارى انجام و 55هزارتن سازه فلزى نصب شده است.

    مجری طرح توسعه فاز ١٩ پارس جنوبی نصب ٤٩ هزار تن تجهیزات ثابت و 7500کیلومتر کابل کشى را از دیگر فعالیت های شاخص فاز 19 اعلام کرد و گفت: در مجموع 61 درصد از کل فعالیت‌های طراحی، مهندسی، ساخت، اجرا، راه اندازی و بهره برداری از سوی پیمانکاران و مشاوران ایرانی انجام شده است.

    وی افزود: همچنین 50,55درصد کالاهای مورد نیاز طرح توسعه فاز 19 برای حمایت از سازندگان ایرانی از داخل تهیه شده است.

    مسعودی با بیان این که حفر ٢١ حلقه چاه در فاز 19 پارس جنوبی سبب دستیابی به میزان گازی معادل ٢ فاز استاندارد پارس جنوبی شده است، افزود: این در حالی است که در دیگر فازها برای دستیابی به این میزان گاز باید بیش از ٢٤ حلقه چاه حفر می‌شد.

    وی از راه‌اندازی واحد 108 تولید گوگرد پالایشگاه فاز 19 خبر داد و گفت: به زودی این واحد وارد مدار می‌شود و واحد ذخیره سازی ال پی جی نیز آماده شده است.

    به گفته مسعودی هم اکنون خط لوله های انتقال گاز فاز 19 نیز به طور کامل در سرویس قرار گرفته‌اند و با اجرای 230 کیلومتر خط لوله 32 اینچ و خط لوله 4.5 اینچ سوار بر خط لوله 32 اینچ پرونده خطوط لوله این فاز به پایان یافته است.

    وی با اشاره به این که هم اکنون 4 سکوی طرح توسعه فاز 19 در موقعیت خود قرار دارند، افزود: برای توسعه بخش فراساحل فاز 19 از زمان ساخت سکوها و جکت‎ها، 33 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه و ایمن انجام شده است

    برچسب ها