عصر خودرو

سرپرست طرح توسعه فازهای ١٧ و ١٨اعلام کرد

تزریق روزانه ۴۶ میلیون متر مکعب گاز شیرین به شبکه سراسری

عصر بازار- سرپرست طرح توسعه فازهای ١٧ و ١٨گفت: روزانه به طور میانگین ٤٦ میلیون متر مکعب گاز شیرین به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

تزریق روزانه ۴۶ میلیون متر مکعب گاز شیرین به شبکه سراسری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری ”عصربازار“به نقل از فارس، محمدرضا چلیپا در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در فاز 17 و 18 پارس جنوبی گفت: برای سکوهای فاز 17 و  18 حدود 44 حلقه چاه حفر شده است و 2 سکوی اصلی از سوی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران و ٢ سکوی اقماری از سوی شرکت ایزو ایکو ساخته شده است که از هر سکو 28.3 میلیون متر مکعب گاز برداشت می‌شود.

    وی با تاکید بر تامین 47 درصدی تجهیزات از پیمانکاران داخلی، تصریح کرد: 100درصد کار اجرای فازهای 17 و 18 پارس جنوبی شامل نصب، راه اندازی و بهره برداری با استفاده از توان داخل انجام و 100 هزار تن سازه طی این عملیات نصب شده است. هم چنین در عملیات اجرای این فازها سه میلیون اینچ بر قطر کار جوش‌کاری انجام شده است.

    چلیپا با اشاره به تولیدات تجمعی پالایشگاه فازهای ١٧و ١٨ بیان کرد: از دی‎ماه ٩٣ تا کنون ١٦.١ میلیارد متر مکعب گاز شیرین به شبکه سراسری تزریق شده و 14 میلیون بشکه میعانات گازی و 420هزار تن اتان به صورت تجمعی برداشت شده است.

    وی افزود: هم اکنون از فازهای 17 و 18 پارس جنوبی به طور میانگین روزانه ٤٦ میلیون متر مکعب گاز شیرین به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

    سرپرست طرح توسعه فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی افزود: از اوایل اسفند عملیات تولید گاز از سکوی اقماری ١٧B، آخرین سکوی طرح توسعه فازهای ١٧ و ١٨ با ظرفیت برداشت 500میلیون فوت مکعب گاز، آغاز شده تا هر چهار سکوی این فازها در مجموع حدود ٢ میلیارد فوت مکعب گاز تولید و از طریق خطوط لوله دریایی به پالایشگاه خشکی این طرح ارسال کنند.

    توسعه فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی از سوی کنسرسیومی شامل شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC)، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی (IOEC) به عنوان پیمانکار بخش دریا در دست اجراست. افزون بر این، شرکت ایزوایکو نیز وظیفه ساخت دو سکوی اقماری این طرح گازی در بندر عباس را برعهده داشته است.

    برچسب ها