عصر خودرو

دکتر محسنی خبر داد:

رکورد شکنی بازار سرمایه در تامین مالی اقتصاد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار گفت : انتشار اوراق صکوک در سال ۹۲ با ۱۲ برابر افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به مرز ۶ هزار میلیارد تومان رسید.

رکورد شکنی بازار سرمایه در تامین مالی اقتصاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از همشهری، دکتر محمد رضا محسنی افزود: اطلاعات آماری نشان می دهد که بازار سرمایه به یکی از منابع اصلی تامین مالی اقتصاد ایران تبدیل شده است و پیش بینی می شود با توجه به قوانین و لوایح جدید این روند در سال آینده ادامه یابد.

    به گفته وی در سال جاری 12 مجموعه اقتصادی از جمله دو وزارتخانه، یک دستگاه دولتی و 9 شرکت فعال در بخش خصوصی از طریق انتشار 5 هزار و 960 میلیارد تومان اوراق صکوک بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را در بازار سرمایه تامین کردند.

    دکتر محسنی به حکم اردیبهشت ماه وزیر امور اقتصادی و دارایی به رییس سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر تقویت نقش بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه های اقتصادی اشاره کرد و گفت : یکی از ماموریت های ویژه بازار سرمایه در سال 95 تسریع تامین مالی بنگاه های بزرگ اقتصادی بود که در این زمینه کارگروه ویژه ای برای رفع موانع انتشار صکوک در این بازار تشکیل شد و در نهایت شاهد رشد 12 برابری انتشار صکوک در این بازار بودیم.

    وی ادامه داد : این رقم نسبت به سال 1389 که حجم انتشار صکوک آن در بازار سرمایه، تنها 29 میلیارد تومان بود، رشد چشمگیری را تجربه کرده است.

    مدیرعامل سمات گفت: در سال 95 اوراق صکوک سیمان شرق، اوراق اجاره دولتی متعلق به سازمان برنامه و بودجه، جوپار، رایتل، ماهان، فولاد مبارکه اصفهان، بانک مسکن، لوتوس پارسیان، شرکت مادر تخصصی بازرگانی، سایپا، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازار سرمایه منتشر شد.

    برچسب ها