عصر خودرو

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی خبر داد:

تسویه بزرگترین تأمین مالی بخش کشاورزی از طریق بازار سرمایه

عصر بازار- به گفته مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی اولین تجربه صندوق سرمایه گذاری در بازارگردانی و پذیره نویسی اوراق با درآمد ثابت، موفق رقم خورده است.

تسویه بزرگترین تأمین مالی بخش کشاورزی از طریق بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، حسین خزلی خرازی به تامین مالی 2650 میلیارد تومانی  بخش کشاورزی از بورس کالا اشاره و بیان کرد: شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران به منظور خرید تضمینی گندم از کشاورزان، مبادرت به انتشار اوراق سلف موازی استاندارد از طریق بورس کالای ایران کرد. 

    وی با بیان اینکه با انتشار این اوراق، 2650 میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد گندم در 24 شهریور در بورس کالای ایران فروخته شد، افزود: امروز (24 اسفند) سررسید این اوراق بود و خوش‌بختانه با تمهیداتی که دولت و بانک کشاورزی اندیشیدند، کلیه مبالغ اصل و سود این اوراق که سررسید آن شش ماهه بود، به شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز و آماده تسویه شده است.

    مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک کشاورزی از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به عنوان ناشر، کارگزاری بانک کشاورزی به عنوان مشاور عرضه، صندوق سرمایه گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی به عنوان متعهد پذیره نویسی و بازارگردان نام برد و گفت: ضامن اصل و بازده اوراق در سررسید نیز دولت جمهوری اسلامی ایران و بانک کشاورزی بودند که هر دو به موقع به تعهدات خود عمل کرده و امروز (24 اسفند) کلیه وجوه بالغ بر 2915 میلیارد تومان (اصل و سود شش ماهه) بین دارندگان این اوراق توزیع خواهد شد.

    خزلی اضافه کرد: صندوق یکم کارگزاری بانک کشاورزی با ارزش دارای های 13 هزار 700 میلیارد تومان، اولین صندوق سرمایه گذاری است که با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار و فرابورس ایران 14 درصد از کل اوراق بهادار منشر شده در بازار سرمایه (از جمله اسناد خزانه ) را بازار گردانی می‌کند.

    برچسب ها